مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

607
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی مقیاس یادگیری خودراهبر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 1030 | صفحه پایان 1039

چکیده

 مقدمه: یادگیری خودراهبر یک شیوه آموزشی مستقل و مادام العمر است که استفاده از آن در آموزش بزرگسالان, در دانشگاه های دنیا رو به توسعه است. هدف از این پژوهش هنجاریابی مقیاس خود درجه بندی یادگیری خودراهبر (Self-Rating Scale of Self-Directed Learning) در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشد.روش ها: در این مطالعه مقطعی - پیمایشی, 400 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, پرسشنامه یادگیری خودراهبر را که دارای 60 گویه و پنج مولفه می باشد, تکمیل نمودند. اطلاعات خام با تعیین ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل عاملی بررسی شد.نتایج: نتایج تحلیل عاملی نشان داد که 53 گویه از 60 گویه این مقیاس به جای قرار گرفتن در 5 مولفه در 12 مولفه جای گرفتند. 7 گویه به دلیل نداشتن بار عاملی حذف گردید.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق حاکی از روایی و پایایی نسبتا بالای مولفه های 12 گانه مقیاس با 53 گویه می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی تودشکچویی، غلامرضا، یوسفی، علیرضا، یارمحمدیان، محمدحسین، و گردان شکن، مریم. (1390). هنجاریابی مقیاس یادگیری خودراهبر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1030-1039. SID. https://sid.ir/paper/59365/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی تودشکچویی غلامرضا، یوسفی علیرضا، یارمحمدیان محمدحسین، گردان شکن مریم. هنجاریابی مقیاس یادگیری خودراهبر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1030-1039. Available from: https://sid.ir/paper/59365/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا قاسمی تودشکچویی، علیرضا یوسفی، محمدحسین یارمحمدیان، و مریم گردان شکن، “هنجاریابی مقیاس یادگیری خودراهبر در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1030–1039، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59365/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button