مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,147
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه درسی اصلی (Core Curriculum) در آموزش پزشکی: معرفی چند رویکرد

صفحات

 صفحه شروع 1263 | صفحه پایان 1273

چکیده

 مقدمه: استفاده از رویکردهای مفید به عنوان چهارچوبی منطقی جهت تعیین برنامه درسی اصلی از ایجاد اطلاعات اضافی در برنامه درسی پیشگیری می نماید. هدف از این مطالعه معرفی برخی از رویکردهای مفید جهت تعیین برنامه درسی اصلی در علوم پزشکی بوده است.روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه مروری است که از طریق جستجوی منابع الکترونیکی شامل پاب مد, اریک, گوگل اسکولار و نیز جستجوی دستی منابع کتابخانه ای انجام گردید. کلید واژه های مورد استفاده شامل برنامه اصلی (core curriculum), رویکرد (approach) و آموزش مبتنی بر پیامد (outcome based curriculum) بوده است.نتایج: در کل 105 مقاله و مورد به دست آمد که با توجه به شاخص های مورد نظر, 32 مورد تحت بررسی و مطالعه قرار گرفت. تاکنون رویکردهای متعددی جهت تعیین برنامه درسی اصلی توسط برنامه ریزان درسی در آموزش پزشکی اتخاذ یا پیشنهاد شده است. این مرور برخی از رویکردهای موثر در عرصه آموزش پزشکی را معرفی می کند.نتیجه گیری: لازم است تا برنامه ریزان درسی با استفاده از رویکرد های موثر در آموزش پزشکی, محتوای ضروری و مورد نیاز فراگیران با توجه به نیازهای جامعه, و در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیماران را فراهم نمایند و بینش نیاز به بازنگری برنامه درسی و کاهش بار اضافی محتوای برنامه درسی را از دست ندهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یمانی، نیکو، و فیروزآبادی، نسرین. (1390). برنامه درسی اصلی (Core Curriculum) در آموزش پزشکی: معرفی چند رویکرد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1263-1273. SID. https://sid.ir/paper/59368/fa

    Vancouver: کپی

    یمانی نیکو، فیروزآبادی نسرین. برنامه درسی اصلی (Core Curriculum) در آموزش پزشکی: معرفی چند رویکرد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1263-1273. Available from: https://sid.ir/paper/59368/fa

    IEEE: کپی

    نیکو یمانی، و نسرین فیروزآبادی، “برنامه درسی اصلی (Core Curriculum) در آموزش پزشکی: معرفی چند رویکرد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1263–1273، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59368/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button