مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,197
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,001
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد تئوری های یادگیری در آموزش بالینی

صفحات

 صفحه شروع 1290 | صفحه پایان 1298

چکیده

 مقدمه: هدف از هر آموزشی یادگیری است. در مورد یادگیری نظریه های متعددی مطرح شده که هر کدام سعی کرده اند در مورد چگونگی یادگیری فراگیر توضیحاتی ارائه دهند. نظریه های یادگیری به معلم در چگونگی انجام تدریس, انتخاب روش تدریس, آماده سازی محیط یادگیری و تعیین فعالیت دانشجو کمک می کند. با توجه به اهمیت نظریه های یادگیری در امر آموزش این مطالعه با هدف بررسی کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش بالینی انجام شد.روش ها: در این مطالعه برخی از متون مرتبط با تئوری های یادگیری شامل کتب و مقالات از سال 2000 تا 2010 با استفاده از کلمات کلیدی یادگیری, تئوری و آموزش بالینی انتخاب شدند. سپس متون انتخاب شده از نظر کاربرد هر تئوری در آموزش بالینی مورد بررسی قرار گرفتند. در این مطالعه در مورد نظریه های یادگیری رفتاری, شناختی (شامل نظریه گشتالت, خبرپردازی, یادگیری معنادار آزوبل, سازندگی, یادگیری اجتماعی بندورا) و نظریه یادگیری بزرگسالان و کاربرد هر یک از آنها در آموزش بالینی بحث شده است.نتایج: نمونه های استفاده از تئوری های رفتاری در آموزش شامل تدریس در یک الگوی متوالی, ساده تا پیچیده, تدریس کسب مهارت, استفاده از اهداف رفتاری برای تعیین پیامدهای یادگیری و هدایت ارزشیابی, ایجاد طرح تدریس توسط دانشجویان, و کاربرد تقویت مثبت هستند. تئوری گشتالت از تئوری های شناختی دارای کاربردهایی نظیر سازمان دهی روانی به سمت سادگی, تعادل و نظم هدایت شده, درک انتخابی محرک است. نوشتن حکایات نوشتاری و پورت فولیو نمونه ای از کاربرد تئوری سازندگی و مدل نقش کاربرد تئوری شناختی اجتماعی است. بر اساس تئوری یادگیری بزرگسالان فراگیران باید فعال باشند و موارد تدریس شده برایشان کاربرد داشته باشد.نتیجه گیری: هر کدام از تئوری های یادگیری کاربرد خاصی دارند. اساتید جهت آموزش بالینی باید با توجه به نوع تجارب دانشجویان و مطلب مورد تدریس از تئوری مناسب برای تدریس خود استفاده کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالحسنی، شهلا، دوستی ایرانی، مهری، و حقانی، فریبا. (1390). کاربرد تئوری های یادگیری در آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت))، 1290-1298. SID. https://sid.ir/paper/59370/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالحسنی شهلا، دوستی ایرانی مهری، حقانی فریبا. کاربرد تئوری های یادگیری در آموزش بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)):1290-1298. Available from: https://sid.ir/paper/59370/fa

    IEEE: کپی

    شهلا ابوالحسنی، مهری دوستی ایرانی، و فریبا حقانی، “کاربرد تئوری های یادگیری در آموزش بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 9 (پیاپی 38) (ویژه نامه توسعه آموزش و ارتقای سلامت)، pp. 1290–1298، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا