مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,359
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

627
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضربات چرخ- ریل در دوراهه های خط آهن

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 101

چکیده

 بررسی ارتعاشات قایم دو راهه خط آهن تحت اثربارهای متحرک وسایط نقلیه ریلی بسیار مهم است. در این مقاله دوراهه ای با مدلی از المانهای محدود خطی با میرایی مودال شبیه سازی شده است. طول این مدت که اطراف تکه مرکزی سوزن است. با 36 دهنه تراورس منظور شده است. ریلها و تراورسها توسط المانهای تیر تیموشنکو- رایلی مدل شده است. ریلها از طریق صفحات لاستیکی زیر ریل (فنرهای خطی) به تراورسها متصل شده اند. وسایط نقلیه ریلی برای تحلیل رفتار دینامیکی قطار به صورت مجموعه توده جرمهای متمرکز, فنرها و مستهلک کننده ها مدل شده است. تنها ارتعاشات قایم آنها برای سرعت ثابت مطالعه شده است. تماس چرخ- ریل با استفاده از فنر غیر خطی هرتز مدلسازی شده است. مساله اندرکنش خط آهن- قطار با استفاده از توسعه روش بردار وضعیت در ترکیب با روش مودال برای دو راهه خط آهن به طور عددی حل شده است. تحلیلها نشان داد که ناپیوستگی ریل در محل تقاطع (تکه مرکزی) به افزایش نیروی تماس چرخ- ریل منجر می شود. هم چرخهای صاف و هم چرخهای دارای ناهمواری در انتقال از ریل بالی به دماغه تکه مرکزی تحت سرعتهای متفاوت وسیله نقلیه ریلی مورد آزمایش قرار گرفته است. تحت شرایط ایدیال, غلتیدن چرخها به طور کاملا آرام از روی ریل بالی بر روی تکه مرکزی صورت می گیرد. اندازه ضربه در چنین شرایطی در محل تقاطع کوچک خواهد بود و بیشینه نیروی تماسی چرخ- ریل به دست آمده حدود 30 تا 50 درصد بیشتر از نیروی تماسی استاتیکی است. برای انتقال در سطوح ناهموار, حساسیت ضربه در تقاطع به شدت به سرعت قطار بستگی دارد. افزایش نیروی تماسی نسبت به نیروی استاتیکی در سرعت 70 km/h حدودا 100 درصد و در سرعت 150km/h حدودا 200 درصد است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ذاکری سردرودی، جبارعلی. (1387). ضربات چرخ- ریل در دوراهه های خط آهن. استقلال، 27(1)، 85-101. SID. https://sid.ir/paper/5941/fa

    Vancouver: کپی

    ذاکری سردرودی جبارعلی. ضربات چرخ- ریل در دوراهه های خط آهن. استقلال[Internet]. 1387؛27(1):85-101. Available from: https://sid.ir/paper/5941/fa

    IEEE: کپی

    جبارعلی ذاکری سردرودی، “ضربات چرخ- ریل در دوراهه های خط آهن،” استقلال، vol. 27، no. 1، pp. 85–101، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/5941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button