مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,243
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برنامه کورسی با برنامه ترمی ارائه دروس فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 211

چکیده

 مقدمه: در سال های اخیر تغییراتی در برنامه آموزشی دوره پزشکی عمومی از جمله مقطع فیزیوپاتولوژی داده شده که نتیجه عینی آن مشخص نیست. این مطالعه به منظور ارزیابی و مقایسه وضعیت تحصیلی دانشجویان قبل و بعد از تغییر برنامه درسی از ترمی به کورسی طی یک مدل ساده ادغام افقی در دوره فیزیوپاتولوژی و بررسی نگرش دانشجویان و اعضای هیات علمی در مورد فواید و معایب این برنامه انجام گردید.روش ها: در این مطالعه توصیفی-مقطعی اطلاعات 287 نفر از دانشجویان ورودی 80 تا 87 که مقطع فیزیوپاتولوژی را گذرانده بودند شامل نمرات دروس مقطع فیزیوپاتولوژی, معدل کل دوره فیزیوپاتولوژی و علوم پایه, از طریق آموزش دانشکده پزشکی جمع آوری و شاخص های مد نظر بین ورودی های 83-80 (برنامه ترمی) با ورودی های 87-84 (برنامه کورسی) مقایسه شد. از پرسشنامه محقق ساخته برای بررسی نگرش دانشجویان و مدرسین مقطع فیزیوپاتولوژی استفاده شد. برای آنالیز نتایج از آزمونهای تی مستقل و همبستگی استفاده گردید.نتایج: معدل مقطع فیزیوپاتولوژی در گروه برنامه ترمی 0.71±14.30 و گروه با برنامه کورسی 0.93±14.49 بود که این اختلاف معنادار بود (t=-1.944, p=0.047). میانگین نمره نگرش اساتید مقطع فیزیوپاتولوژی نسبت به برنامه آموزشی دوره فیزیوپاتولوژی با برنامه درسی کورسی (0.63±)3.22  از 5 و نمره نگرش دانشجویان (0.35±)3.21 از 5 بود.نتیجه گیری: به نظر می رسد تغییر برنامه درسی مقطع فیزیوپاتولوژی از برنامه ترمی به برنامه کورسی می تواند با بهبود نسبی عملکرد تحصیلی دانشجویان و رضایت مندی اساتید و دانشجویان اثرات مطلوبی بر فرآیند آموزش این دوره اعمال نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ولی زاده، مجید، موسوی نسب، سیدنورالدین، احمدی، اکرم، و رستمی، علی. (1392). مقایسه برنامه کورسی با برنامه ترمی ارائه دروس فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 13(3 (پیاپی 53))، 201-211. SID. https://sid.ir/paper/59416/fa

    Vancouver: کپی

    ولی زاده مجید، موسوی نسب سیدنورالدین، احمدی اکرم، رستمی علی. مقایسه برنامه کورسی با برنامه ترمی ارائه دروس فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1392؛13(3 (پیاپی 53)):201-211. Available from: https://sid.ir/paper/59416/fa

    IEEE: کپی

    مجید ولی زاده، سیدنورالدین موسوی نسب، اکرم احمدی، و علی رستمی، “مقایسه برنامه کورسی با برنامه ترمی ارائه دروس فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 13، no. 3 (پیاپی 53)، pp. 201–211، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59416/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا