مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

913
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش اثربخش: توصیف تجارب و درک دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 119

چکیده

 مقدمه: در نظام های آموزشی پیشرفته دنیا, اهداف و فعالیت ها را به طور مدام مورد بازنگری قرار می دهند تا به آموزش اثربخش دست یابند. دستیابی به آموزش اثربخش در پرستاری موجب کسب و ارتقای صلاحیت دانشجویان جهت ارائه مراقبت بهتر در جهان واقعی می شود. هدف از این مطالعه تبیین تجارب و درک دانشجویان پرستاری در مورد ویژگی های آموزش (نظری و بالینی) اثربخش می باشد.روش ها: این مطالعه کیفی با مشارکت 26 نفر از دانشجویان پرستاری دانشگاه جندی شاپور اهواز با انجام مصاحبه های نیمه ساختاریافته فردی و گروهی صورت گرفت. پس از کسب رضایت نامه, داده ها جمع آوری, ضبط, دست نویس و به روش تحلیل محتوا با رویکرد استقرایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت حمایت از صحت و استحکام داده ها, معیار مقبولیت, تایید پذیری و انتقال پذیری لحاظ گردید.نتایج: مضامین اصلی پژوهش شامل مهارت حرفه ای مدرس, توسعه شایستگی و توانایی دانشجو و ارزشیابی کارآمد است. مطابق با تجارب و درک دانشجویان مشارکت کننده, عملکرد حرفه ای مدرسان در انجام فعالیت های آموزشی, به کارگیری نتایج حاصل از بازخورد موثر و اجرای روند ارزشیابی کارآمد, نقش کلیدی داشته و موجب توسعه شایستگی و توانمندی دانشجو در ارائه مراقبت و اثربخشی آموزش می شوند.نتیجه گیری: ضعف در کارآمدی روند ارزشیابی و مهارت حرفه ای مدرسان موجب شده است دانشجویان, احساس شایستگی و توانمندی کافی برای مراقبت از بیمار نداشته باشند. لذا پیشنهاد می گردد برنامه ریزان و مدرسان پرستاری جهت اثربخشی هر چه بیشتر برنامه های آموزش پرستاری به هنگام بازنگری و اصلاح برنامه ها, تجارب دانشجویان را مدنظر قرار دهند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، نسرین، الحانی، فاطمه، و احمدی، فضل اله. (1391). آموزش اثربخش: توصیف تجارب و درک دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 12(2 (پیاپی 40))، 110-119. SID. https://sid.ir/paper/59434/fa

    Vancouver: کپی

    الهی نسرین، الحانی فاطمه، احمدی فضل اله. آموزش اثربخش: توصیف تجارب و درک دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1391؛12(2 (پیاپی 40)):110-119. Available from: https://sid.ir/paper/59434/fa

    IEEE: کپی

    نسرین الهی، فاطمه الحانی، و فضل اله احمدی، “آموزش اثربخش: توصیف تجارب و درک دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 2 (پیاپی 40)، pp. 110–119، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59434/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا