مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,465
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

13

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مواجهه با متون علمی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 46

چکیده

 مقدمه: تفکر خلاق از دیرباز مورد بحث و توجه معلمان و مراکز آموزشی بوده است. با توجه به رویکرد و جدی به تفکر انتقادی, این مطالعه با هدف بررسی میزان بکارگیری تفکر انتقادی نزد دانشجویان علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مواجهه با متون علمی انجام شد.روش ها: در این مطالعه تجربی, دانشجویان گروه پزشکی (پزشکی, دندانپزشکی, داروسازی) در سه گروه مختلف, نوشته های علمی و یا سوالاتی در ارتباط با درس را دریافت کردند که حاوی اشتباهات فاحش منطقی – ادراکی بود. میزان اشتباهاتی که از سوی دانشجویان شناسایی و مورد توجه قرار گرفت, ملاکی برای بهره گیری آنان از مهارت های تفکر انتقادی در نظر گرفته شد.نتایج: دانشجویان گروه پزشکی در مواجهه با سوالات غلط امتحانی به هیچ وجه از مهارت های تفکر انتقادی استفاده نکرده و در مواجهه با جزوات درسی تنها حدود 6.8 درصد از آنها صرفا به برخی از اشتباهات توجه کرده بودند.نتیجه گیری: علی رغم پرداختن به پرورش انواع تفکر به عنوان مهم ترین هدف نظام های آموزشی عالی در همه کشورهای جهان, نتایج این مطالعه و بسیاری از مطالعات مشابه نشان می دهد که در مقام عمل, نظام های آموزشی, برنامه ای برای پرداختن به پرورش تفکر ندارند و این موضوع می تواند برای نسل فعلی و آینده دانش آموختگان, موضوع نگران کننده ای باشد.  

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهمنی، فرود، یوسفی، علیرضا، نعمت بخش، مهدی، چنگیز، طاهره، و مردانی، محمد. (1384). مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مواجهه با متون علمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 41-46. SID. https://sid.ir/paper/59469/fa

    Vancouver: کپی

    بهمنی فرود، یوسفی علیرضا، نعمت بخش مهدی، چنگیز طاهره، مردانی محمد. مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مواجهه با متون علمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):41-46. Available from: https://sid.ir/paper/59469/fa

    IEEE: کپی

    فرود بهمنی، علیرضا یوسفی، مهدی نعمت بخش، طاهره چنگیز، و محمد مردانی، “مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مواجهه با متون علمی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 41–46، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59469/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button