مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

8

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت آموزش بالینی از نظر دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 175

چکیده

 مقدمه: شناخت وضعیت بالینی حرفه پرستاری برای تقویت روشهای اثربخش و تعیین و حل مشکلات ضروری است. در همین راستا, این پژوهش با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در یاسوج در سال 1381 انجام گرفت. روش ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی, بر روی کلیه دانشجویان پرستاری (100 نفر) ترم سوم و بالاتر, با استفاده از پرسشنامه ای پایا و روا که چهار محور وضعیت مربی, محیط و تسهیلات, برنامه ریزی آموزشی و فراگیر را با مقیاس رتبه ای می سنجید, انجام شده است. اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS و آمار توصیفی, آزمون t و آنالیزواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: اکثریت دانشجویان (55 درصد) آموزش بالینی را در سطح خوب ارزشیابی نمودند. همچنین ارزشیابی در حیطه های مربی (51 درصد) برنامه های آموزشی (52 درصد), فراگیر از نظر خود (53 درصد) در سطح خوب, ولی 60 درصد دانشجویان ارزشیابی محیط بالینی و 42 درصد تسهیلات آموزشی را متوسط ارزیابی نمودند در حالی که از نظر 46 درصد دانشجویان تسهیلات رفاهی ضعیف گزارش شده بود. نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان پرستاری, وضعیت آموزشی بالینی به ویژه در زمینه های ارزشیابی مربی و دانشجو و برنامه ریزی آموزشی خوب ولی در زمینه محیط بالینی و تسهیلات رفاهی و آموزشی ضعیف بوده است. پیشنهاد می گردد اقدامات مناسب برای فراهم آوردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانشجویان در محیط بالینی انجام گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسینی، نازآفرین، کریمی، زهره، و ملک زاده، جان محمد. (1384). وضعیت آموزش بالینی از نظر دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 171-175. SID. https://sid.ir/paper/59470/fa

Vancouver: کپی

حسینی نازآفرین، کریمی زهره، ملک زاده جان محمد. وضعیت آموزش بالینی از نظر دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):171-175. Available from: https://sid.ir/paper/59470/fa

IEEE: کپی

نازآفرین حسینی، زهره کریمی، و جان محمد ملک زاده، “وضعیت آموزش بالینی از نظر دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی یاسوج ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 171–175، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59470/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button