مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

740
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به عوامل موثر در ارزشیابی استاد

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 110

چکیده

 مقدمه: شناخت نظرات دانشجویان درمورد ارزشیابی استاد و عوامل موثر بر آن و همچنین اطلاع از دیدگاه های آنها در مورد روند اجرایی و اثربخشی ارزشیابی استاد می تواند برنامه ریزان را با نقاط قوت و ضعف آن در دانشگاه آشنا و امکان اصلاح و بهبود کیفیت آن را فراهم نماید. مطالعه حاضر با هدف تعیین نظرات دانشجویان در مورد عوامل موثر در ارزشیابی استاد در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد.روش ها: در مطالعه ای توصیفی, 423 نفر از دانشجویان دانشگاه مورد پرسش قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ای پایا و روا مشتمل بر 64 سوال بسته بود. پرسشنامه ها در محل دانشکده ها توزیع و جمع آوری گردید. داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزارSPSS , به صورت درصد فراوانی, میانگین و آزمون مجذور کای و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: شصت و پنج و هشت دهم درصد دانشجویان, ارزیابی های دانشجویی را یک منبع معتبر و قابل اعتماد می دانند و اعتقاد دارند دانشجویان در بیان نظراتشان درباره اساتید خود صداقت دارند. قدرت بیان و روش تدریس استاد با میانگین 4.05 به عنوان مهمترین عامل در تدریس موثر و موفق استاد معرفی شده است. با اندکی تفاوت, توان علمی و اخلاق و رفتار استاد با دانشجویان در اولویت های بعدی قرار دارند. بین نظرات دختران و پسران و دانشجویان با معدل تحصیلی بالا و پایین در ارتباط با عوامل موثر در ارزشیابی استاد تفاوت معنی داری مشاهده نشد.نتیجه گیری: هر سه ویژگی حرفه ای, علمی و فردی استاد با اندکی تفاوت در ارزشیابی استاد توسط دانشجو مهم تلقی شده است. جمع بندی نتایج تحقیقات انجام شده در کشور در این زمینه و بهره برداری از نتایج حاصل در جهت تدوین پرسشنامه و روند اجرای ارزیابی ها می تواند در اصلاح اشکالات سیستم ارزشیابی و استاندارد نمودن آن کمک شایانی نماید.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شکورنیا، عبدالحسین، مطلق، محمداسماعیل، ملایری، علیرضا، جهان مردی، عبدالرضا، و کمیلی ثانی، حسین. (1384). دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به عوامل موثر در ارزشیابی استاد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 101-110. SID. https://sid.ir/paper/59476/fa

Vancouver: کپی

شکورنیا عبدالحسین، مطلق محمداسماعیل، ملایری علیرضا، جهان مردی عبدالرضا، کمیلی ثانی حسین. دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به عوامل موثر در ارزشیابی استاد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):101-110. Available from: https://sid.ir/paper/59476/fa

IEEE: کپی

عبدالحسین شکورنیا، محمداسماعیل مطلق، علیرضا ملایری، عبدالرضا جهان مردی، و حسین کمیلی ثانی، “دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به عوامل موثر در ارزشیابی استاد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 101–110، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59476/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button