مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع آموزش بالینی و راهکارهای بهبود کیفیت آن از دیدگاه مربیان بالینی دانشکده های پرستاری شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 80

چکیده

 مقدمه: برای بهبود کیفیت آموزشی بالینی, باید وضعیت آن همواره مورد ارزشیابی قرار گیرد. این مطالعه با هدف تعیین موانع و مشکلات و راهکارهای بهبود کیفیت آموزش بالین از دید مربیان بالینی دانشکده های پرستاری تهران در سال 1384 انجام شد. روش ها: در این مطالعه توصیفی – مقطعی 60 مربی بالینی شاغل در دانشکده های پرستاری شهر تهران, به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای روا و پایا در 5 حیطه عملکرد مربیان بالینی, برنامه ریزی آموزشی, محیط بالینی, خصوصیات دانشجویان و تسهیلات رفاهی و آموزشی بود. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی, آزمون آماری t مستقل و آنالیزواریانس در نرم افزار SPSS استفاده شد.نتایج: مربیان کیفیت آموزش بالین را در حیطه های محیط بالینی و تسهیلات رفاهی و آموزشی متوسط و وضعیت سایر حیطه ها را در حد ضعیف گزارش نمودند. عدم وجود علاقه و انگیزه دانشجویان در محیط بالینی, به عنوان مهم ترین مانع آموزش بالینی و توجه بیشتر برنامه ریزان و مسوولان پرستاری برای برنامه ریزی مناسب برای بالین به عنوان مهم ترین راهکار بهبود وضعیت ابزار گردید. نتیجه گیری: آموزش بالین از کیفیت مطلوبی برخودار نمی باشد. بنابراین, به نظر می رسد کاهش یا بهبود این چالش ها, مستلزم همکاری مربی, پرنسل بالینی, سوپروایزران آموزشی, سرپرستاران, مدیران پرستاری, مسوول برنامه ریزی آموزشی و سایر مسوولین رده بالا مدیریتی باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحیمی، ابوالفضل، و احمدی، فضل اله. (1384). موانع آموزش بالینی و راهکارهای بهبود کیفیت آن از دیدگاه مربیان بالینی دانشکده های پرستاری شهر تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 73-80. SID. https://sid.ir/paper/59478/fa

Vancouver: کپی

رحیمی ابوالفضل، احمدی فضل اله. موانع آموزش بالینی و راهکارهای بهبود کیفیت آن از دیدگاه مربیان بالینی دانشکده های پرستاری شهر تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):73-80. Available from: https://sid.ir/paper/59478/fa

IEEE: کپی

ابوالفضل رحیمی، و فضل اله احمدی، “موانع آموزش بالینی و راهکارهای بهبود کیفیت آن از دیدگاه مربیان بالینی دانشکده های پرستاری شهر تهران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 73–80، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59478/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button