مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت دانشجویان و مدرسان دوره تحصیلات تکمیلی از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 100

چکیده

 مقدمه: با توجه به حساسیت مدیریت خدمات آموزشی و کیفیت ارایه خدمات آن به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی, این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت مدرسان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به عملکرد مدیریت خدمات آموزشی در چهار حیطه آموزشی, اداری, کیفیت پاسخگویی و نظارت و راهنمایی انجام شد.روش ها: در مطالعه توصیفی – پیمایشی, 78 نفر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و 65 نفر مدرسان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای دوره تحصیلات تکمیلی با روش سرشماری از سال 1380 تا 1381 مورد پرسش قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها, دو پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی و پایایی آنها با اعتبار محتوی و تعیین ضریب الفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. یافته های پژوهش به صورت توزیع فراوانی و انجام آزمون t برای مقایسه میانگین ها با عدد ثابت و t مقایسه میانگین دو گروه مستقل تحلیل شد. نتایج: مدرسان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی از هیچ یک از چهار حیطه عملکرد آموزشی, اداری, کیفیت پاسخگویی و نظارت و راهنمایی مدیرت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی رضایت ندارند. نظرات مدرسان و دانشجویان مونث و مذکر دوره تحصیلات تکمیلی, تفاوت معنی داری نداشت.نتیجه گیری: عدم رضایت مدرسان و دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه می تواند در سطح مدیریت دانشگاه, یک ضعف تلقی شود که نیاز است مدیران ارشد در این زمینه اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت مدیریت خدمات آموزشی انجام دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سیادت، علی، شمس، بهزاد، همایی، رضا، و غریبی، لطف اله. (1384). رضایت دانشجویان و مدرسان دوره تحصیلات تکمیلی از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(2 (پیاپی 14))، 93-100. SID. https://sid.ir/paper/59484/fa

Vancouver: کپی

سیادت علی، شمس بهزاد، همایی رضا، غریبی لطف اله. رضایت دانشجویان و مدرسان دوره تحصیلات تکمیلی از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(2 (پیاپی 14)):93-100. Available from: https://sid.ir/paper/59484/fa

IEEE: کپی

علی سیادت، بهزاد شمس، رضا همایی، و لطف اله غریبی، “رضایت دانشجویان و مدرسان دوره تحصیلات تکمیلی از عملکرد مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 93–100، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59484/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button