مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,084
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش پرستاران به شرایط حمایتی محیط کار موثر بر انتقال آموخته ها به کار

صفحات

 صفحه شروع 128 | صفحه پایان 139

چکیده

 مقدمه: انتقال آموخته ها, به معنای استفاده از دانش, مهارت و نگرش جدید فراگرفته شده از برنامه های آموزش مداوم در کار می باشد. بسیاری از فاکتورها نقش تسهیل کننده یا بازدارنده در انتقال آموخته ها دارند. از جمله, شرایط حمایتی محیط کار برای انتقال آموخته ها ضروری است. هدف این مطالعه بررسی نگرش پرستاران به شرایط حمایتی محیط کار موثر بر انتقال آموخته ها به کار, در دو بیمارستان تامین اجتماعی البرز کرج و شهریار در سال 1388 بود.روش ها: تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی بود که از روش نمونه گیری سرشماری استفاده گردید و 132 پرستار از دو بیمارستان تامین اجتماعی البرز کرج و شهریار در این مطالعه شرکت نمودند. ابزار های استفاده شده شامل فرم انتخاب نمونه, مشخصات دموگرافیک و پرسشنامه مقیاس شرایط انتقال بود. این مقیاس نشان دهنده چگونگی درک پرستاران از محیط کارشان جهت استفاده از دانش و مهارت آموخته شده در طی برنامه های آموزش مداوم است و شامل 4 زیرمقیاس است: حمایت همکاران, حمایت سوپروایزران, تشویق و فشار های موقعیتی. داده ها توسط نرم افزار SPSS و با استفاده از آمار توصیفی, آزمون تی و آنالیز واریانس یک طرفه تحلیل گردید.نتایج: این مطالعه نشان داد که میانگین نمره نگرش پرستاران به شرایط حمایتی محیط کار (92.15±16.61) بود و اکثر پرستاران (60.6 درصد) نگرش متوسطی به شرایط حمایتی محیط کار داشتند. بیشترین میانگین حمایت مربوط به حمایت همکاران (40.54±8.42) و کمترین میانگین حمایت مربوط به فشارهای موقعیتی (11.54±3.35) بود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد شرایط حمایتی محیط کار بر توانایی پرستاران برای استفاده از دانش و مهارت جدید به کار تاثیر می گذارد. برنامه ریزی در راستای ارتقای شرایط حمایتی محیط کار برای پیشرفت در کیفیت مراقبت و بهره وری پرستاران ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فهیدی، فرزاد، و ضیغمی محمدی، شراره. (1390). نگرش پرستاران به شرایط حمایتی محیط کار موثر بر انتقال آموخته ‌ها به کار. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(2 (پیاپی 31))، 128-139. SID. https://sid.ir/paper/59495/fa

    Vancouver: کپی

    فهیدی فرزاد، ضیغمی محمدی شراره. نگرش پرستاران به شرایط حمایتی محیط کار موثر بر انتقال آموخته ‌ها به کار. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(2 (پیاپی 31)):128-139. Available from: https://sid.ir/paper/59495/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد فهیدی، و شراره ضیغمی محمدی، “نگرش پرستاران به شرایط حمایتی محیط کار موثر بر انتقال آموخته ‌ها به کار،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 2 (پیاپی 31)، pp. 128–139، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59495/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button