مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,490
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,509
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی آموزشی، اجرا و ارزشیابی یک سیستم یادگیری الکترونیکی، تجربه ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 348 | صفحه پایان 359

چکیده

 مقدمه: طراحی سیستم های یادگیری الکترونیکی بر اساس اصول و ملزومات فرایند یاددهی-یادگیری نیازمند توجه سیستمی و جامع به روند طراحی آموزشی است. در این مطالعه تجربه طراحی آموزشی, اجرا و ارزشیابی یک سیستم یادگیری الکترونیکی ارائه شده است.روش ها: در این طرح اقدام پژوهی برای راه اندازی سیستم یادگیری الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی تهران, مراحل پنج گانه طراحی آموزشی سیستمی شامل تحلیل سیستم, طراحی, توسعه, اجرا و ارزشیابی انجام شد. در این طراحی اصول و ملزومات فرایند یاددهی-یادگیری مشخص شد. در مرحله بعد نرم افزار مدیریت یادگیری طراحی شده و آیین نامه های مربوط به سیستم تدوین شد و به تصویب رسید. همچنین کارگاه های آموزشی استاد الکترونیک برای مدرسان سیستم طراحی و اجرا شد. این روند در طی سال های 1386 تا 1388 صورت گرفت.نتایج: رشته آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان اولین رشته انتخاب شده و پذیرش 25 دانشجو در طی دو سال تحصیلی صورت گرفت. کاربرد کمک آموزشی سیستم نیز با 44 عضو هیات علمی و 450 دانشجو آغاز شد. ارزشیابی دانشجویان و مدرسان از سیستم حاکی از رضایت بالای آنها (88 درصد خوب و بسیار خوب) از سیستم بود. هیچ یک از دانشجویان سیستم, وقفه یا ترک تحصیل نداشته اند.نتیجه گیری: طراحی آموزشی صحیح قبل از راه اندازی سیستم یادگیری الکترونیکی یا خرید نرم افزار می تواند موفقیت آن را تضمین کند. دانشگاه نتایج ارزشیابی سیستم را مبنای بازبینی و به روزرسانی آن قرار داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجتهدزاده، ریتا، محمدی، آیین، و امامی، امیرحسین. (1390). طراحی آموزشی, اجرا و ارزشیابی یک سیستم یادگیری الکترونیکی, تجربه ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(4 (پیاپی 33))، 348-359. SID. https://sid.ir/paper/59501/fa

    Vancouver: کپی

    مجتهدزاده ریتا، محمدی آیین، امامی امیرحسین. طراحی آموزشی, اجرا و ارزشیابی یک سیستم یادگیری الکترونیکی, تجربه ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(4 (پیاپی 33)):348-359. Available from: https://sid.ir/paper/59501/fa

    IEEE: کپی

    ریتا مجتهدزاده، آیین محمدی، و امیرحسین امامی، “طراحی آموزشی, اجرا و ارزشیابی یک سیستم یادگیری الکترونیکی, تجربه ای در دانشگاه علوم پزشکی تهران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 33)، pp. 348–359، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا