مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,535
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت شناسایی و سنجش «دستاوردهای یادگیری» در آموزش علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 266 | صفحه پایان 275

چکیده

 مقدمه: دستاوردهای یادگیری به عنوان آنچه دانشجویان در پایان دوره آموزش کسب می کنند تعریف می شود. رویکرد آموزشی دستاورد محور با تمرکز بر تعیین, تعریف و سنجش دستاوردهای یادگیری یکی از ابزارهای مهم, رایج و رو به رشد در اصلاح و ارتقای کیفیت یادگیری در نظام های آموزش پزشکی بیش تر کشور های پیشرفته دنیا است. نظر به اهمیت این رویکرد آموزشی, مقاله حاضر در نظر دارد به معرفی آن در آموزش علوم پزشکی ایران بپردازد.روش ها: مطالعه حاضر از نوع مروری است که با جستجوی منابع کتابخانه ای و بانک های اطلاعاتی نظیر Science Direct, sagepub, proquest, emerald, pubmed, google Scholar و magiran با استفاده از کلمات کلیدی آموزش علوم پزشکی, آموزش دستاورد محور, سنجش دستاوردهای یادگیری و آموزش مبتنی بر شایستگی انجام و در نهایت شامل 7 کتاب و 42 مقاله منتشر شده بین سال های 1980 تا 2013 شد.نتایج: دستاوردهای یادگیری مفهوم یادگیری اصیل را مورد نظر قرار داده و آن را به عملکرد و قابلیت های حرفه ای, یادگیری مداوم و پیشرفت و موفقیت در زندگی علمی و شخصی ارتباط می دهد. رویکرد آموزشی دستاورد محور تفاوت های مهمی با رویکردهای سنتی آموزش و یادگیری دارد. دانشجویان در این رویکرد به طور فعال در فرایند آموزش و یادگیری حضور دارند و متمرکز بر دستاوردهای از پیش تعیین شده هستند.نتیجه گیری: با شناخت بیش تر و استفاده از دستاوردهای یادگیری در امر آموزش, برنامه ریزی درسی و مهم تر از همه سنجش کیفیت یادگیری و قابلیت های دانش آموختگی می توان گام بلندی در زمینه ارتقا و تضمین کیفیت آموزش علوم پزشکی برداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی افراشته، مجید، قاضی طباطبایی، محمود، غروری، محمدجواد، بازرگان، عباس، و شکوهی یکتا، محسن. (1393). ضرورت شناسایی و سنجش «دستاوردهای یادگیری» در آموزش علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(3)، 266-275. SID. https://sid.ir/paper/59512/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی افراشته مجید، قاضی طباطبایی محمود، غروری محمدجواد، بازرگان عباس، شکوهی یکتا محسن. ضرورت شناسایی و سنجش «دستاوردهای یادگیری» در آموزش علوم پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(3):266-275. Available from: https://sid.ir/paper/59512/fa

    IEEE: کپی

    مجید یوسفی افراشته، محمود قاضی طباطبایی، محمدجواد غروری، عباس بازرگان، و محسن شکوهی یکتا، “ضرورت شناسایی و سنجش «دستاوردهای یادگیری» در آموزش علوم پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 3، pp. 266–275، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59512/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button