مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,250
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به بخش فوریت های پزشکی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 1379

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 27

چکیده

 زمینه و هدف : کیفیت خدمات ارایه شده به بیماران اورژانس در یک بیمارستان و نیز میزان رضایت این بیماران از خدمات ارایه شده نمادی از وضعیت کلی ارایه خدمات در آن بیمارستان به شمار می آید. هدف از انجام این پژوهش ارزیابی میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان به بخش های مختلف فوریت های پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل طی پاییز و زمستان سال 1379 بوده است . روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی بود. 600 نفر از افرادی که به علل مختلف نیاز به خدمات درمانی فوری داشته و به بخش فوریت های پزشکی بیمارستان های علوی , فاطمی, بوعلی و علی اصغر مراجعه کرده بودند, به وسیله تکمیل پرسشنامه در مورد نحوه ارایه خدمات مورد پرسش قرار گرفتند. اطلاعات پرسشنامه های بیماران پس از کدگذاری وارد رایانه شده و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: یافته ها نشان داد که 1/78% از مراجعه کنندگان در مجموع از نحوه ارایه خدمات در این مراکز رضایـت داشتند. بیشترین میزان رضایت مندی از نحوه ارایه خدمات پزشکی و تخصصی (8/93%) و طـرز برخورد پزشک (3/92%) و پرستار (8/91%) و کمترین میزان رضایت از گران بودن هزینه دریافت شده (2/40%) و عدم دسترسی به داروهای غیر اورژانسی در داروخانه بیمارستان (9/42%) بوده است . نتیجه گیری : با توجه به یافته های حاصل از مطالعه حاضر لزوم توجه بیشتر به پوشش صحیح و فراگیر بیمه های درمانی و تجهیز مراکز فوریت های پزشکی بیمارستان ها به داروخانه شبانه روزی بیش از پیش آشکار می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

انتظاری اصل، مسعود، و معتمدی، فریبا. (1382). میزان‌ رضایتمندی‌ مراجعه‌ کنندگان‌ به‌ بخش‌ فوریت های‌ پزشکی‌ بیمارستان های ‌دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اردبیل,‌ 1379. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل، 2(4 (پیاپی 8))، 20-27. SID. https://sid.ir/paper/59576/fa

Vancouver: کپی

انتظاری اصل مسعود، معتمدی فریبا. میزان‌ رضایتمندی‌ مراجعه‌ کنندگان‌ به‌ بخش‌ فوریت های‌ پزشکی‌ بیمارستان های ‌دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اردبیل,‌ 1379. مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل[Internet]. 1382؛2(4 (پیاپی 8)):20-27. Available from: https://sid.ir/paper/59576/fa

IEEE: کپی

مسعود انتظاری اصل، و فریبا معتمدی، “میزان‌ رضایتمندی‌ مراجعه‌ کنندگان‌ به‌ بخش‌ فوریت های‌ پزشکی‌ بیمارستان های ‌دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی‌ اردبیل,‌ 1379،” مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل، vol. 2، no. 4 (پیاپی 8)، pp. 20–27، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59576/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا