مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,443
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

866
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل سروکوال در بیمارستان شهید صدوقی یزد

صفحات

 صفحه شروع 333 | صفحه پایان 340

چکیده

 مقدمه: کیفیت خدمت, عاملی بسیار مهم در موفقیت سازمانهای مراقبت سلامت است. زیرا, آن می تواند بر سودآوری سازمان, رضایت بیمار و رفتارهای او نظیر وفاداری و تبلیغ مثبت اثر بگذارد. به همین دلیل, در دهه اخیر بهبود کیفیت خدمت جایگاه مهمی در فرآیند برنامه ریزی استراتژیک سازمانهای مراقبت سلامت از جمله بیمارستانها پیدا کرده است. در پژوهش حاضر سعی شده است با استفاده از رویکرد سروکوال, شکاف کیفیت خدمت در بیمارستان شهید صدوقی یزد تعیین و تحلیل گردد.روش کار: در این مطالعه توصیفی, جامعه پژوهش شامل بیماران بستری در بخشهای بیمارستان شهید صدوقی بود. نمونه گیری به صورت تصادفی - طبقه ای انجام شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه 22 سوالی پاراسورامان و همکاران جمع آوری گردید. تحلیل داده ها توسط نرم افزار آماری SPSS 14 و از آزمونهای کلموگروف - اسمیرنوف و آزمون t برای مقایسه میانگین ها استفاده شد.نتایج: یافته های پژوهش نشان می دهد که بین کیفیت مورد انتظار و کیفیت ادراک شده بیماران از خدمات بیمارستانی شکاف وجود دارد. تامین نیازهای اولیه بیماران, تعهد پرستاران به ارائه خدمات با کیفیت مطلوب, برآوردن نیازهای عاطفی بیماران و فراهم کردن محیط فیزیکی آراسته و زیبا برای بیمار عوامل مساله ساز بوده و استفاده از تجهیزات مناسب در درمان بیماران, ارائه بازخورد مناسب به بیمار, برطرف کردن نیازهای بیماران در طول بستری و تلاش برای جلب اعتماد و اطمینان بیمار عوامل بحران زایی هستند که نامطلوب بودن آنها منجر به ایجاد شکاف موجود شده است.نتیجه گیری: بر اساس یافته های پژوهش, کیفیت خدمت در بیمارستان شهید صدوقی در مرز 2 ناحیه مساله ساز و تعادل رشد قرار دارد که نشان می دهد هر چند این بیمارستان از نظر کیفیت دارای مسائلی است اما می توان با راهکارهای مناسب وضعیت آن را بهبود بخشید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رنجبرعزت آبادی، محمد، بهرامی، محمدامین، زارع احمدآبادی، حبیب، عرب، معصومه، نصیری، سهیلا، و حاتمی نسب، سیدحسین. (1391). تحلیل سروکوال در بیمارستان شهید صدوقی یزد. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 16(4)، 333-340. SID. https://sid.ir/paper/60324/fa

    Vancouver: کپی

    رنجبرعزت آبادی محمد، بهرامی محمدامین، زارع احمدآبادی حبیب، عرب معصومه، نصیری سهیلا، حاتمی نسب سیدحسین. تحلیل سروکوال در بیمارستان شهید صدوقی یزد. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1391؛16(4):333-340. Available from: https://sid.ir/paper/60324/fa

    IEEE: کپی

    محمد رنجبرعزت آبادی، محمدامین بهرامی، حبیب زارع احمدآبادی، معصومه عرب، سهیلا نصیری، و سیدحسین حاتمی نسب، “تحلیل سروکوال در بیمارستان شهید صدوقی یزد،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 16، no. 4، pp. 333–340، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60324/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button