مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,008
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نتایج خودارزیابی اساتید با ارزیابی دانشجویان از آنان

صفحات

 صفحه شروع 247 | صفحه پایان 254

چکیده

 مقدمه: ارزیابی اساتید یکی از موضوعاتی است که امروزه بدلیل نیاز به وجود سیستم مشخص برای بازخورد, در شناخت نقاط قوت و ضعف اساتید و تعیین سیاست های آموزشی جدید بر اهمیت آن افزوده شده است. با توجه به اینکه مقایسه نتایج ارزشیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی از نظر دانشجو و خود ارزیابی می تواند موجب شناخت دقیق تر نقاط قوت و ضعف آموزش آنها شود. لذا این بررسی با هدف تعیین میزان تطابق نظرات دانشجویان در مورد اساتید با خودارزیابی آنها صورت گرفت. روش کار: در یک مطالعه توصیفی – مقطعی, تعداد 61 نفر از اساتید سه دانشکده پزشکی, پرستاری, مامایی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و به ازای هر استاد بطور متوسط تعداد 30 نفر دانشجویانی که در نیمسال اول و دوم سال تحصیلی 86- 85 با این اساتید کلاس داشته اند به طور تصادفی ساده انتخاب شدند. با استفاده از دو پرسشنامه مجزا محقق ساخته, نتایج خود ارزیابی اساتید و نظرات دانشجویان را در رابطه کیفیت آموزش جمع آوری شد. داده ها با به کارگیری روشهای آمار توصیفی و آزمونt , توسط نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج: اکثریت اسانید یعنی 45 نفر (%73.8) اظهار داشته اند که در زمان مشخص شده در محیط آموزشی حضور یابند و اکثریت دانشجویان (%62.3) این موضوع را تایید نموده اند. در رابطه با توانایی انتقال و بیان مفاهیم درسی متناسب با سطح فراگیران (P=0.043) و معرفی منابع مناسب و جزوات آموزشی (P=0.048), بین خودارزیابی اساتید و ارزیابی دانشجویان تفاوت معنی داری مشاهده شد. بطور کلی بین میانگین خود ارزیابی اساتید و نظرات دانشجویان نیز تفاوت معنی داری مشاهده شد (P=0.0005).نتیجه گیری: لازم است اساتید در رابطه با انتقال و بیان مفاهیم درسی سطح فراگیران را در نظر گرفته و نسبت به معرفی منابع مناسب آموزشی اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری، نسرین، حسینی تشنیزی، سعید، عابدینی، سمیره، رزم آرا، اصغر، و نادری، نادره. (1389). مقایسه نتایج خودارزیابی اساتید با ارزیابی دانشجویان از آنان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 14(3)، 247-254. SID. https://sid.ir/paper/60589/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری نسرین، حسینی تشنیزی سعید، عابدینی سمیره، رزم آرا اصغر، نادری نادره. مقایسه نتایج خودارزیابی اساتید با ارزیابی دانشجویان از آنان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1389؛14(3):247-254. Available from: https://sid.ir/paper/60589/fa

    IEEE: کپی

    نسرین اصغری، سعید حسینی تشنیزی، سمیره عابدینی، اصغر رزم آرا، و نادره نادری، “مقایسه نتایج خودارزیابی اساتید با ارزیابی دانشجویان از آنان،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 14، no. 3، pp. 247–254، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button