مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,472
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 241

چکیده

 مقدمه: یکی از ابزارهای سنجش کیفیت آموزشی اساتید, ارزشیابی آنها توسط دانشجویان می باشد. هدف اصلی ارزشیابی, آگاهی اساتید از نقاط قوت و ضعف خود به منظور انجام اصلاحات لازم می باشد. هدف از نجام این مطالعه, آگاهی از نظرات اساتید پیرامون ارزشیابی و تاثیر آن در فعالیت های آموزشی بود تا از نتایج حاصل, در بهبود روند ارزشیابی استفاده شود. روش کار: در این مطالعه توصیفی - مقطعی, در نیمسال دوم تحصیلی 87-1386, با استفاده از روش نمونه گیری آسان, نظرات 71 عضو هیات علمی, در خصوص ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان, از طریق پرسشنامه ای که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود, مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از نرم افزار  SPSS 16و آزمون های آماری توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج: حدود %28.2 از اساتید معتقد بودند دانشجویان به سوالات ارزشیابی پاسخ صحیح می دهند. به اعتقاد %66.2 از اساتید دانشجویان به اندازه لازم توجیه نشده اند. حدود %24 از اساتید میزان تاثیر نتایج ارزشیابی را در بهبود تدریس خود زیاد و %46.5 متوسط می دانستند. به نظر فقط %8.5 از اساتید, دانشجویان سوالات را با احساس مسوولیت کامل پاسخ می دهند و %47.9 پاسخ آنها با مسوولیت متوسط است. تسلط استاد بر موضوع, توانایی بیان و انتقال مفاهیم, به ترتیب بیشترین اهمیت را داشتند. نتیجه گیری: نظر اکثریت اساتید حاکی از ضعیف بودن وضعیت ارزشیابی بود. در عین حال, ارزشیابی را امری ضروری می دانند و معتقدند بایستی توسط افراد خبره مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقاملایی، تیمور، جوادپور، صدیقه، و عابدینی، سمیره. (1389). دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 14(3)، 235-241. SID. https://sid.ir/paper/60599/fa

    Vancouver: کپی

    آقاملایی تیمور، جوادپور صدیقه، عابدینی سمیره. دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1389؛14(3):235-241. Available from: https://sid.ir/paper/60599/fa

    IEEE: کپی

    تیمور آقاملایی، صدیقه جوادپور، و سمیره عابدینی، “دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 14، no. 3، pp. 235–241، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button