مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,214
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,013
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر در فرآیند کسب صلاحیت بالینی در پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 49

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاران بزرگ ترین بخش ارایه دهندگان خدمات بهداشتی را تشکیل می دهند و دارای نقش اساسی در تداوم مراقبت و پاسخگوی خدماتی هستند که نیازمند صلاحیت آنان است. آن چه در کسب صلاحیت بالینی در پرستاری قابل اهمیت است, شناخت عوامل مختلف و تاثیر گذار در توسعه آن می باشد. با توجه به این که کسب صلاحیت بالینی وابسته به سیستم بهداشت, درمان و آموزش پزشکی هر کشور می باشد و طبق آن توسعه می یابد, ضرورت دارد عوامل موثر در فرآیند کسب صلاحیت بالینی در پرستاری مورد بررسی قرار گیرد.روش بررسی: پژوهش حاضر به روش تئوری زمینه ای انجام شد. نمونه ی پژوهش 36 نفر از پرستاران بالینی, مربیان و مدیران و مسوولین پرستاری در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی, دانشکده های پرستاری و مامایی, بیمارستان ها و اعضای نظام پرستاری شهر تهران بودند. روش جمع آوری داده ها, مصاحبه نیمه ساختاری بود. کلیه مصاحبه ها ضبط و سپس دست نویس شد و با استفاده از روش مقایسه مداوم مطابق با روش استراوس و کوربین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: در این پژوهش یکی از مضامین, عوامل فردی مؤثر بر صلاحیت بالینی در پرستاری بود که خود طبقات فرعی دیگری داشت. از منظر شرکت کنندگان در این تحقیق عوامل درونی یا فردی, شامل فرآیند ها و عواملی نظیر دانش و مهارت, رعایت موازین اخلاقی, داشتن وجدان کاری, جوابگویی و مسوولیت پذیری بود. مضمون دیگر عوامل سازمانی یا خارجی بوده که خود شامل عوامل محیط بالینی و آموزشی, برنامه های باز آموزی, مجوز کار, کنترل و نظارت وداشتن سیستم آموزشی کارآمد بوده است.نتیجه گیری: فرآیند کسب صلاحیت بالینی بر اساس رابطه بین سه عامل مهم اخلاق, تجربه کاری مفید و عوامل محیطی حاصل می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معماریان، ربابه، صلصالی، مهوش، ونکی، زهره، احمدی، فضل اله، و حاجی زاده، ابراهیم. (1385). عوامل موثر در فرآیند کسب صلاحیت بالینی در پرستاری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، 14(56)، 40-49. SID. https://sid.ir/paper/61553/fa

    Vancouver: کپی

    معماریان ربابه، صلصالی مهوش، ونکی زهره، احمدی فضل اله، حاجی زاده ابراهیم. عوامل موثر در فرآیند کسب صلاحیت بالینی در پرستاری. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)[Internet]. 1385؛14(56):40-49. Available from: https://sid.ir/paper/61553/fa

    IEEE: کپی

    ربابه معماریان، مهوش صلصالی، زهره ونکی، فضل اله احمدی، و ابراهیم حاجی زاده، “عوامل موثر در فرآیند کسب صلاحیت بالینی در پرستاری،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان (Journal of Advances in Medical and Biomedical Research)، vol. 14، no. 56، pp. 40–49، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/61553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button