Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,167
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,956
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش نظم جویی فرایندی هیجان در دشواری تنظیم هیجان

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 346

چکیده

 اهداف: هدف از پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش نظم جویی فرایندی هیجانی در دشواری تنظیم هیجان در دانشجویان می باشد.روش ها: این پژوهش در مقوله طرح های آزمایشی است. بدین منظور, 20 نفر (11 زن و 9 مرد) از دانشجویان دانشگاه خوارزمی به صورت داوطلبانه انتخاب شدند. افراد انتخاب شده به صورت گروهی, ده جلسه تحت آموزش راهبردهای نظم جویی هیجان قرار گرفتند و همه افراد در سه مرحله (قبل از آموزش, میانه آموزش و بعد از آموزش) به وسیله ی مقیاس دشواری در تنظیم هیجان (DERS) ارزیابی شدند. برای تجزیه تحلیل داده ها از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر و آزمون تعقیبی بون فرنی با برنامه ی SPSS v18 استفاده شد.یافته ها: نتایج بیانگر این بود که آموزش نظم جویی فرایندی هیجان منجر به کاهش معنی دار در نمرات خرده مقیاس های دشواری در رفتار هدفمند (P<0.001), فقدان آگاهی هیجانی (P<0.001) دشواری در کنترل تکانه (P<0.01), دسترسی محدود به راهبردهای تنظیم هیجانی (P<0.01), عدم وضوح هیجانی (P<0.01) و عدم پذیرش پاسخ های هیجانی (P<0.05) در شرکت کنندگان شده است.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر, می توان گفت نظم جویی هیجان با اصلاح راهبردهای نظم جویی هیجان سازش نایافته, می تواند روش مناسبی برای پیشگیری از مشکلات ناشی از هیجان باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حسنی، جعفر، و شاهمرادی فر، طیبه. (1395). اثربخشی آموزش نظم جویی فرایندی هیجان در دشواری تنظیم هیجان. مجله طب نظامی، 18(1)، 339-346. SID. https://sid.ir/paper/61858/fa

Vancouver: کپی

حسنی جعفر، شاهمرادی فر طیبه. اثربخشی آموزش نظم جویی فرایندی هیجان در دشواری تنظیم هیجان. مجله طب نظامی[Internet]. 1395؛18(1):339-346. Available from: https://sid.ir/paper/61858/fa

IEEE: کپی

جعفر حسنی، و طیبه شاهمرادی فر، “اثربخشی آموزش نظم جویی فرایندی هیجان در دشواری تنظیم هیجان،” مجله طب نظامی، vol. 18، no. 1، pp. 339–346، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/61858/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا