مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

729
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی پایان نامه های فارغ التحصیلان پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی از نظر اصول نگارش

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 79

چکیده

 اهداف: یکی از مهم ترین منابع پژوهشی دانشگاه ها, پایان نامه ها هستند. انجام پژوهش در رشته های مختلف علوم پزشکی موجب ارتقا و پیشرفت علم پزشکی است و اجرای هرچه بهتر پایان نامه های دانشجویی بر اساس استانداردهای موردنظر از جایگاه خاصی برخوردار است. هدف از این مطالعه بررسی پایان نامه های دانشجویی و دستیاری پزشکی از نظر رعایت اصول نگارش بود. روش ها: طی مطالعه ای مقطعی - تحلیلی از سال 1379 تا 1385, 318 پایان نامه به روش سرشماری انتخاب شد و مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا فرم جمع آوری اطلاعات از متغیرهای موردنیاز برای امتیازدهی (0-100) تهیه شد. قسمت های عنوان, مقدمه, روش اجرا, نتایج, بحث, فهرست, رعایت اصول نگارش, خلاصه فارسی و انگلیسی و منابع کلیه پایان نامه ها بررسی و امتیازدهی شدند. کلیه پرسش نامه ها به طور کیفی و توسط پژوهشگر تکمیل شد. یافته ها: بیشترین امتیاز به بخش نتایج با میانگین 97.4 و کمترین امتیاز به بخش چکیده انگلیسی با میانگین 74.1 تعلق گرفت. 106 پایان نامه دارای مقاله چاپ شده بود. بیشترین تبدیل پایان نامه به مقاله (%66.7) مربوط به گروه جراحی اعصاب بود. تفاوت تبدیل پایان نامه به مقاله در دو گروه بالینی و علوم پایه معنی دار بود (P=0.03). پایان نامه های با میانگین امتیاز بالاتر, بیشتر به مقاله تبدیل شده بودند (P=0.02). گروه زنان با میانگین 96.2±2.9 و گروه میکروبیولوژی با میانگین 81±5.3 بالاترین و پایین ترین امتیازات را به خود اختصاص دادند. نتیجه گیری: مشکل اصلی ایان نامه ها قسمت های چکیده و روش انجام کار است. برگزاری مرتب کارگاه های روش تحقیق و مقاله نویسی و ارزیابی مرتب پایان نامه و پیگیری اصلاح روند تهیه پایان نامه ضروری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علی شیری، غلامحسین، فخرجهانی، فرهاد، رخساری زاده، حمید، میری، سیدمحمد، حلی ساز، محمدتقی، و حسینی، سیدمرتضی. (1389). ارزیابی پایان نامه های فارغ التحصیلان پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی از نظر اصول نگارش. مجله طب نظامی، 12(2 (مسلسل 44))، 75-79. SID. https://sid.ir/paper/62106/fa

Vancouver: کپی

علی شیری غلامحسین، فخرجهانی فرهاد، رخساری زاده حمید، میری سیدمحمد، حلی ساز محمدتقی، حسینی سیدمرتضی. ارزیابی پایان نامه های فارغ التحصیلان پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی از نظر اصول نگارش. مجله طب نظامی[Internet]. 1389؛12(2 (مسلسل 44)):75-79. Available from: https://sid.ir/paper/62106/fa

IEEE: کپی

غلامحسین علی شیری، فرهاد فخرجهانی، حمید رخساری زاده، سیدمحمد میری، محمدتقی حلی ساز، و سیدمرتضی حسینی، “ارزیابی پایان نامه های فارغ التحصیلان پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی از نظر اصول نگارش،” مجله طب نظامی، vol. 12، no. 2 (مسلسل 44)، pp. 75–79، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/62106/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button