Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

690
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

571
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان توجه به رویکرد آموزش چندفرهنگی در محتوای برنامه درسی علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های شمال غرب کشور در سال تحصیلی 94-93

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 36

چکیده

 پیش زمینه و هدف: برنامه درسی چندفرهنگی سازوکاری است که در جهت توانمندسازی دانشجویان و گروه های آموزشی از منظر برخورداری از دانش, نگرش و مهارت برای همزیستی مسالمت آمیز در یک جامعه چندفرهنگی بسیار موثر است. در این راستا, هدف مطالعه حاضر, بررسی میزان توجه به طراحی و تدوین این نوع برنامه های درسی در محتوای برنامه درسی علوم پزشکی می باشد.مواد و روش کار: با توجه به هدف مطالعه, نوع تحقیق بنیادی محسوب می شود که در انجام آن محقق از روش تحقیق زمینه ای استفاده کرده است. جامعه آماری تحقیق شامل اعضای هیات علمی رشته های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه های مختلف کشور تشکیل می دادند که با استفاده از نمونه گیری در دسترس, تعداد 50 نفر از آن ها در نمونه مطالعه قرار گرفتند. برای دستیابی به هدف مذبور, پرسشنامه ای محقق ساخته تنظیم, و روایی و پایایی آن احراز گردید.یافته ها: نتایج آزمون t تک متغیره نشان داد که میزان توجه یا استقرار آموزه های این رویکرد در محتوا برنامه های درسی علوم پزشکی کشور در حد مطلوبی نیست. طوری که از ده مولفه آموزش چندفرهنگی موردسنجش, میزان توجه به 6 مولفه در حد کم و 4 مولفه در حد متوسط قرار داشتند.بحث و نتیجه گیری: به منظور ارائه مراقبت های پزشکی موثر به بیماران با پیشینه های فرهنگی متفاوت, لازم است با ایجاد تغییرات قابل توجه در محتوای برنامه های درسی, توجه شایسته ای به آموزش های مرتبط با این رویکرد مبذول گردد تا پرسنل رشته های پزشکی, دانش, نگرش و مهارت های مقتضی را در جهت تبدیل شدن به عامل پزشکی فرافرهنگی و عمل مسوولانه در جامعه چندفرهنگی برای ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات یاد بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی سلطان احمدی، جواد. (1395). بررسی میزان توجه به رویکرد آموزش چندفرهنگی در محتوای برنامه درسی علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های شمال غرب کشور در سال تحصیلی 94-93. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 27(1)، 27-36. SID. https://sid.ir/paper/63970/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی سلطان احمدی جواد. بررسی میزان توجه به رویکرد آموزش چندفرهنگی در محتوای برنامه درسی علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های شمال غرب کشور در سال تحصیلی 94-93. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1395؛27(1):27-36. Available from: https://sid.ir/paper/63970/fa

    IEEE: کپی

    جواد عبدلی سلطان احمدی، “بررسی میزان توجه به رویکرد آموزش چندفرهنگی در محتوای برنامه درسی علوم پزشکی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه های شمال غرب کشور در سال تحصیلی 94-93،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 27، no. 1، pp. 27–36، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/63970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا