مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

720
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی در دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 338 | صفحه پایان 352

چکیده

 مشاهده متن پیش زمینه و هدف: مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی کودکان برای سنجش ویژگی های شخصیتی مرزی در کودکان 9 سال و بالاتر ساخته شده است. این پرسشنامه با اقتباس از مقیاس مرزی PAI (پرسشنامه ارزیابی شخصیت) ساخته شد و ابعاد بی ثباتی عاطفی, مشکلات هویتی, روابط منفی و خودجرحی را می سنجد. پژوهش حاضر باهدف اعتباریابی مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) در نمونه غیربالینی دانش آموزان انجام شده است.مواد و روش کار: تعداد 400 دانش آموز (200 دختر, 200 پسر) با میانگین سنی 15.78 به روش تصادفی چندمرحله ای از دبیرستان های شهر شیراز انتخاب شدند و مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی کودکان (BPFS-C) و مقیاس شخصیت مرزی (STB) بر روی این دانش آموزان اجرا شد. اعتبار BPFS-C به سه روش تحلیل عامل تاییدی, اعتبار همزمان و اعتبار ملاک سنجیده شد و به منظور سنجش پایایی مقیاس از ضریب همبستگی, آلفای کرونباخ و تنصیف ارزیابی شد.یافته ها: همبستگی بین مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی کودکانو مقیاس شخصیت مرزی در سطح p<0.001 معنی دار است (r=0.51) آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 0.84 و برای خرده مقیاس های بی ثباتی عاطفی, مشکلات هویتی, روابط منفی و خود جرحی, به ترتیب برابر با 0.78, 0.77, 0.77 و 0.76 است. علاوه بر این نتایج حاصل از تحلیل عامل تاییدی (RMSEA=0.05) گویای برازندگی نسبتا خوب ساختار چهار عاملی مقیاس شخصیت مرزی کودکان است.بحث و نتیجه گیری: نتایج پژوهش بیانگر این است که مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی کودکان در ایران از پایایی و روایی مطلوبی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زرگر، یداله، سجادی، فاطمه، مهرابی زاده هنرمند، مهناز، و ارشدی، نسرین. (1393). اعتباریابی مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی در دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، 25(4)، 338-352. SID. https://sid.ir/paper/64364/fa

    Vancouver: کپی

    زرگر یداله، سجادی فاطمه، مهرابی زاده هنرمند مهناز، ارشدی نسرین. اعتباریابی مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی در دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز. مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)[Internet]. 1393؛25(4):338-352. Available from: https://sid.ir/paper/64364/fa

    IEEE: کپی

    یداله زرگر، فاطمه سجادی، مهناز مهرابی زاده هنرمند، و نسرین ارشدی، “اعتباریابی مقیاس ویژگی های شخصیت مرزی در دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز،” مجله مطالعات علوم پزشکی (مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه)، vol. 25، no. 4، pp. 338–352، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/64364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button