مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد کنترل فازی و بهینه در سیستمهای تعلیق فعال خودرو

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 93

چکیده

 مشخصات ضریب سختی فنرها و ضریب میرایی کمک فنرها در سیستمهای تعلیق غیر فعال ثابت هستند. این مسئله سبب میشود که در شرایط مختلف جاده با ورودیهای متفاوت, عملکرد سیستم تعلیق خودرو از وضعیت مطلوب فاصله بگیرد. لذا سیستمهای تعلیق کنترل شده شامل سیستمهای تعلیق فعال و نیمه فعالی به منظور ایجاد عملکرد دینامیکی مطلوب در شرایط مختلف مطرح گردیده اند. در این مقاله با استفاده از مدل غیر خطی وکامل سیستم تعلیق ) مدل هفت درجه آزادی), کاربرد کنترلر فازی و کنترلر بهینه برای سیستمهای تعلیق فعال مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مطالعه با انجام شبیه سازی کامپیوتری, عملکرد راحتی سفر بهازای تحریک های اتفاقی و Bump وعملکرد خوش فرمانی Handling برای تحریک Bump برای انواع سیستمهای تعلیق فعال و غیر فعال به دست آمده و با یکدیگر مقایسه گردیده است. نتایج به دست آمده حاکی از مزیت کامل عملکرد انواع سیستمهای تعلیق فعال بر سیستمهای غیر فعال و همچنین رقابت بسیار مطلوب کنترلر فازی در مقایسه با کنترل بهینه با توجه به عدم حساسیت کنترلر فازی به مدل سیستم می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منتظری، مرتضی، و کاشانی آزاد، مهدی. (1382). مقایسه عملکرد کنترل فازی و بهینه در سیستمهای تعلیق فعال خودرو. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، 14(4)، 75-93. SID. https://sid.ir/paper/65718/fa

    Vancouver: کپی

    منتظری مرتضی، کاشانی آزاد مهدی. مقایسه عملکرد کنترل فازی و بهینه در سیستمهای تعلیق فعال خودرو. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)[Internet]. 1382؛14(4):75-93. Available from: https://sid.ir/paper/65718/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی منتظری، و مهدی کاشانی آزاد، “مقایسه عملکرد کنترل فازی و بهینه در سیستمهای تعلیق فعال خودرو،” نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، vol. 14، no. 4، pp. 75–93، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/65718/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button