مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی فلاتر کوپل خمش- پیچش بال در یک هواپیمای تمام کامپوزیتی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 22

چکیده

 پدیده آیروالاستیسیته منشا اصلی وقوع انواع ناپایداریها در هواپیما بشمار می رود. به همین علت توجه به اثرات این پدیده در طراحی سازه هواپیما ضروری می نماید. از جمله این ناپایداریها که دارای اهمیت بیشتری است می توان از ارتعاشات خود تحریک بال یا ارتعاشات کوپل خمش- پیچش بال و کوپل خمش بال- دوران ایلرون که اصطلاحا فلاتر نامیده می شوند نام برد[1].هدف این تحقیق بررسی فلاتر کوپل خمش- پیچش بال بر مبنای استاندارد جار می باشد, برای رعایت این استاندارد باید نشان داده شود که مدهای ارتعاشی خمشی و پیچشی بال از همدیگر جدا می باشند[2]. برای رسیدن به هدف فوق در این مقاله از روش اجزا محدود به روش زیر استفاده گردیده است.بعد از ساختن مدل اجزا محدود بال, منحنی های همگرایی جوابها برای تایید کافی بودن تعداد و نوع المان در مدل ها بدست آمده اند. همچنین جهت اطمینان به نتایج مدلها جواب تحلیل تنش از دو روش حل دستی و حل عددی (نرم افزار نیسا) با هم مقایسه شده اند. پس از اثبات درستی مدل اجزا محدود پارامترهای سفتی خمشی, سفتی پیچشی و جرم در واحد طول بال برای ساخت مدل متمرکز محاسبه شده اند.در مرحله بعد فرکانس های پیچشی و خمشی بال, از طریق دو مدل عددی (مدل با جرم متمرکز و مدل با جرم پیوسته) با استفاده از نرم افزار نیسا محاسبه شده است.در نهایت بر مبنای استاندارد جار 23 و نتایج حاصله از تحلیل ارتعاشی بال نتیجه گرفته شده است که هواپیما عاری از فلاتر کوپل خمش- پیچش بال می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مهردادشکریه، محمود، و طاهری بهروز، فتح اله. (1380). بررسی فلاتر کوپل خمش- پیچش بال در یک هواپیمای تمام کامپوزیتی. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، 12(3)، 11-22. SID. https://sid.ir/paper/65855/fa

    Vancouver: کپی

    مهردادشکریه محمود، طاهری بهروز فتح اله. بررسی فلاتر کوپل خمش- پیچش بال در یک هواپیمای تمام کامپوزیتی. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)[Internet]. 1380؛12(3):11-22. Available from: https://sid.ir/paper/65855/fa

    IEEE: کپی

    محمود مهردادشکریه، و فتح اله طاهری بهروز، “بررسی فلاتر کوپل خمش- پیچش بال در یک هواپیمای تمام کامپوزیتی،” نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، vol. 12، no. 3، pp. 11–22، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/65855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button