مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,204
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 50

چکیده

 در این نوشتار تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های تلویزیونی ایران بررسی می شود. هدف پژوهش, شناخت تفاوت ها میان چه گونه گی نمایش زنان و مردان بازی گر, نقش اصلی آگهی های تلویزیونی از نظر شناسه های کلی, شناسه های جمعیت شناختی, و شناسه های نگرشی/رفتاری است.در راستای اجرای پژوهش, 139 آگهی (نمونه ی آماری) به روش تحلیل محتوا که روش معمول به کار گرفته شده در پژوهش های پیشین نقش های جنسیت است بررسی شد.یافته ها نشان داد که میان شخصیت اصلی (مرد/زن) در آگهی های تلویزیونی از لحاظ شناسه های گفته شده تفاوت وجود دارد و نمایش مردان و زنان در آگهی های تلویزیونی در راستای نقش های سنتی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حقیقی نسب، منیژه، و هدایتی، شهره. (1384). بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، 3(7)، 33-50. SID. https://sid.ir/paper/66056/fa

Vancouver: کپی

حقیقی نسب منیژه، هدایتی شهره. بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان([Internet]. 1384؛3(7):33-50. Available from: https://sid.ir/paper/66056/fa

IEEE: کپی

منیژه حقیقی نسب، و شهره هدایتی، “بررسی تصویرسازی نقش جنسیت در آگهی های بازرگانی سیمای جمهوری اسلامی ایران،” مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، vol. 3، no. 7، pp. 33–50، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66056/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا