مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی شیوه های ارتباط شبکه ای زنان کارآفرین ایرانی و تاثیر آن در راه اندازی کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

کلیدواژه

چکیده

 کارآفرینی در ایران پدیده یی نو و پژوهش های صورت گرفته در این زمینه, خصوصا کارآفرینی زنان, بسیار محدود است, بنابراین, در سالهای اخیر به رغم تمایل بیشتر زنان ایرانی به داشتن مشارکت اقتصادی و اجتماعی و خصوصا تحصیلات عالی, متاسفانه قادر به بهره مندی از مشارکت آنان در امور اقتصادی جامعه نیستیم.بر اساس پژوهش های کارآفرینی, ایجاد انگیزه, ارایه الگوی نقش, ارایه مشاوره های تخصصی, و همچنین دسترسی آسانتر به فرصت ها, اطلاعات و منابع, چهار اثر مهم شبکه های کارآفرینی اند. پژوهش های کارآفرینی زنان نیز نشان می دهد که زنان کارآفرین, بیشتر از شبکه های شخصی بهره مند می شوند و حمایت عاطفی مهمترین نقشی است که شبکه های شخصی در مرحله راه اندازی کسب و کار بر عهده دارند.به منظور دریافت شناخت کلی از کسب و کار زنان کارآفرین ایرانی و عوامل موثر بر راه اندازی کسب و کار کارآفرینانه آنان, پژوهشی وسیع و ملی در جامعه زنان کارآفرین دانشگاهی ایران, با استفاده از پرسش نامه ای که بدین منظور طراحی, و یا نظر خبرگان کارآفرینی و انجام پیش آزمون اصلاح شد, صورت گرفت.بر اساس این نوشتار, که قسمتی از نتایج این پژوهش را ارایه می کند, خانواده نزدیک زنان کارآفرین (همسر, فرزندان, والدین), مهمترین پشتیبان آنان اند و حمایت عاطفی بیشترین کمکی است که زنان کارآفرین از شبکه خود دریافت می کنند. کمک مالی نیز در آخرین مرتبه قرار دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آراستی، زهرا، و اکبری جوکار، محمدرضا. (1385). بررسی شیوه های ارتباط شبکه ای زنان کارآفرین ایرانی و تاثیر آن در راه اندازی کسب و کار. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، 4(3)، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/66097/fa

    Vancouver: کپی

    آراستی زهرا، اکبری جوکار محمدرضا. بررسی شیوه های ارتباط شبکه ای زنان کارآفرین ایرانی و تاثیر آن در راه اندازی کسب و کار. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان([Internet]. 1385؛4(3):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/66097/fa

    IEEE: کپی

    زهرا آراستی، و محمدرضا اکبری جوکار، “بررسی شیوه های ارتباط شبکه ای زنان کارآفرین ایرانی و تاثیر آن در راه اندازی کسب و کار،” مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، vol. 4، no. 3، pp. 5–22، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66097/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button