مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,373
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه مدرسان، کارشناسان و مدیران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 157

چکیده

 پژوهش حاضر به ارزیابی آموزش معلمان زن به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه اقدام کرد. برای اجرای این پژوهش از روش توصیفی - پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری شامل مدیران مدارس ابتدایی, کارشناسان و مدرسان مراکز تربیت معلم شهر قم در سال تحصیلی 88-87 بود. برای انتخاب نمونه مدیران, از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم و برای تعیین نمونه کارشناسان و مدرسان از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. در این زمینه دیدگاه های 162 مدیر و 20 کارشناس و مدرس مراکز تربیت معلم, دارای سوابق درخشان آموزشی, تجزیه و تحلیل شد. روایی سوال های پرسشنامه و مصاحبه توسط 7 نفر از استادان علوم تربیتی و 4 نفر از دانشجویان دکتری این گروه تایید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرانباخ 0.85 برآورد شد. نتایج حاصل از پرسشنامه با استفاده از نرم افزار آماری SPSS, در دو سطح توصیفی و استنباطی, و مصاحبه با استفاده از روش مقوله بندی تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاکی است, به دلیل فاصله گرفتن دانش آموزان سال اول از کانون گرم خانواده (به عنوان اولین تجربه) برای برآورده کردن نیازهای عاطفی و پیشرفت تحصیلی آن ها, استفاده از معلمان زن می تواند برای تدریس به پسران بسیار سودمند باشد. درباره دانش آموزان پایه دوم در حد امکان همانند پایه اول از معلمان زن استفاده شود, اما درباره دانش آموزان پایه سوم به دلیل نقش الگویابی جنسیتی دانش آموزان تا حد امکان از معلمان زن کمتر استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فراهانی، علیرضا، نصر، احمدرضا، و شریف، سیدمصطفی. (1391). بررسی دیدگاه مدرسان, کارشناسان و مدیران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، 10(2 (پیاپی 31))، 135-157. SID. https://sid.ir/paper/66168/fa

    Vancouver: کپی

    فراهانی علیرضا، نصر احمدرضا، شریف سیدمصطفی. بررسی دیدگاه مدرسان, کارشناسان و مدیران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه. مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان([Internet]. 1391؛10(2 (پیاپی 31)):135-157. Available from: https://sid.ir/paper/66168/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فراهانی، احمدرضا نصر، و سیدمصطفی شریف، “بررسی دیدگاه مدرسان, کارشناسان و مدیران مدارس درباره استفاده از معلمان زن در آموزش به دانش آموزان پایه های اول تا سوم مدارس ابتدایی پسرانه،” مطالعات اجتماعی - روان شناختی زنان (مطالعات زنان(، vol. 10، no. 2 (پیاپی 31)، pp. 135–157، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button