مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,956
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

10

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 84

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان بود. در نمونه ای متشکل از 419 آزمودنی (214 پسر و 205 دختر), فرم خلاصه شده پرسشنامه پنج عاملی و پرسشنامه فرایند مطالعه اجرا شدند. برای متغیر پیشرفت تحصیلی دانشجویان, میانگین کل نمرات آنها از طریق دانشگاه مورد مطالعه, جمع آوری شد. با استفاده از تحلیل مسیر, اثرات مستقیم, و غیرمستقیم صفات شخصیت بر رویکردهای یادگیری و پیشرفت تحصیلی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج به دست آمده بیانگر آن است که پذیرش, وظیفه شناسی, و سازگاری, بر رویکرد یادگیری عمیق, اثر مثبت و معنادار دارند. به علاوه پذیرش و وظیفه شناسی اثر منفی و معنادار و روان رنجورخویی و برون گرایی اثر مثبت و معنادار بر رویکرد یادگیری سطحی نشان دادند. اثر غیرمستقیم پذیرش, وظیفه شناسی, و سازگاری از طریق رویکرد عمیق بر پیشرفت تحصیلی, مثبت و معنادار و اثر غیرمستقیم پذیرش و وظیفه شناسی از طریق رویکرد سطحی بر پیشرفت تحصیلی منفی و معنادار به دست آمد. در مجموع نتایج پژوهش حاضر موید آن است که در مطالعه پیشرفت تحصیلی دانشجویان توجه به نقش عوامل درون فردی صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری نکته ای حایز اهمیت است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکری، امید، کدیور، پروین، فرزاد، ولی اله، و سنگری، علی اکبر. (1385). نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهشهای روان شناختی، 9(4-3 (پیاپی 18))، 65-84. SID. https://sid.ir/paper/66280/fa

    Vancouver: کپی

    شکری امید، کدیور پروین، فرزاد ولی اله، سنگری علی اکبر. نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان. پژوهشهای روان شناختی[Internet]. 1385؛9(4-3 (پیاپی 18)):65-84. Available from: https://sid.ir/paper/66280/fa

    IEEE: کپی

    امید شکری، پروین کدیور، ولی اله فرزاد، و علی اکبر سنگری، “نقش صفات شخصیت و رویکردهای یادگیری در پیشرفت تحصیلی دانشجویان،” پژوهشهای روان شناختی، vol. 9، no. 4-3 (پیاپی 18)، pp. 65–84، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button