مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,010
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبک اسناد، اضطراب و پیشرفت تحصیلی دختران و پسران در خانواده های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان

صفحات

 صفحه شروع 92 | صفحه پایان 113

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف این تحقیق تعیین رابطه بین سبک اسناد، اضطراب پایدار، و پیشرفت تحصیلی کودکان 9 تا 12 ساله انگلیسی زبان است. این تحقیق بر روی 554 دانش آموز در مدارس ابتدایی نیوساوت ولز استرالیا انجام شد (شامل 277پسرو 277دختر). نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت معناداری بین کودکان با اضطراب پایدار کم و زیاد، در سبک اسنادی آنها نسبت به حوادث منفی وجود دارد. به علاوه، کودکان انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان درمتغیر های اضطراب و پیشرفت تحصیلی متفاوت بودند. در واقع کودکان غیر انگلیسی زبان از اضطراب بالاتری نسبت به همسالان انگلیسی زبان خود برخوردار بودند و نمره پیشرفت تحصیلی پایین تری داشتند. همچنین تفاوت های معناداری درسبک اسناد، اضطراب پایدار، و پیشرفت تحصیلی بین پسران و دختران مشاهده شد. شاید بتوان نتیجه گیری نمود که تجربه اضطراب و سبک اسناد منفی در میان کودکان غیر انگلیسی زبان ارتباط نزدیکی با پدیده فرهنگ پذیری داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدایاری فرد، محمد. (1379). مقایسه سبک اسناد, اضطراب و پیشرفت تحصیلی دختران و پسران در خانواده های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان. پژوهشهای روان شناختی، 6(2-1(پیاپی 11))، 92-113. SID. https://sid.ir/paper/66300/fa

    Vancouver: کپی

    خدایاری فرد محمد. مقایسه سبک اسناد, اضطراب و پیشرفت تحصیلی دختران و پسران در خانواده های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان. پژوهشهای روان شناختی[Internet]. 1379؛6(2-1(پیاپی 11)):92-113. Available from: https://sid.ir/paper/66300/fa

    IEEE: کپی

    محمد خدایاری فرد، “مقایسه سبک اسناد, اضطراب و پیشرفت تحصیلی دختران و پسران در خانواده های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان،” پژوهشهای روان شناختی، vol. 6، no. 2-1(پیاپی 11)، pp. 92–113، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66300/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button