مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,382
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه باورهای خودکارآمدی عمومی دانشجویان افسرده یا مضطرب با دانشجویان عادی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مقایسه باورهای خودکارآمدی عمومی دانشجویان به صورت بالینی افسرده یا مضطرب, با دانشجویان عادی در دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام شد. بدین منظور 180 دانشجو با روش نمونه گیری در دسترس, بر اساس نظر روان پزشک, و ابزارهای تشخیصی (پرسشنامه های اضطراب کتل, افسردگی بک) انتخاب شدند: نمونه از سه گروه (هر یک شامل 30 دختر و 30 پسر) تشکیل می شد و شامل دانشجویان مضطرب یا افسرده ای از مرکز مشاوره دانشگاه باهنر بود که در سه ماهه اول سال 89 برای نخستین بار به مرکز مشاوره مراجعه کرده بودند, و همچنین از دانشجویان عادی ای تشکیل می شد که در نیمسال دوم 89-88 مشغول به تحصیل بودند و از لحاظ جنس, سن, سطح تحصیلات, و وضعیت تاهل با گروه اول همتا شده بودند. ابزار دیگر پژوهش, مقیاس خودکارآمدی عمومی (GSE-10) بود. داده ها با استفاده از آزمون خی, تحلیل واریانس یک متغیری, و آزمون تعقیبی شفه مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج پژوهش نشان داد که بین دانشجویان افسرده و مضطرب با دانشجویان عادی در خودکارآمدی عمومی تفاوت معنادار وجود دارد و دانشجویان عادی در خودکارآمدی عمومی نمره های بیشتری کسب می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربانی باوجدان، مژگان، باقری، مسعود، و ربانی باوجدان، مرجان. (1391). مقایسه باورهای خودکارآمدی عمومی دانشجویان افسرده یا مضطرب با دانشجویان عادی. پژوهشهای روان شناختی، 15(1 (پیاپی 29))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/66304/fa

    Vancouver: کپی

    ربانی باوجدان مژگان، باقری مسعود، ربانی باوجدان مرجان. مقایسه باورهای خودکارآمدی عمومی دانشجویان افسرده یا مضطرب با دانشجویان عادی. پژوهشهای روان شناختی[Internet]. 1391؛15(1 (پیاپی 29)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/66304/fa

    IEEE: کپی

    مژگان ربانی باوجدان، مسعود باقری، و مرجان ربانی باوجدان، “مقایسه باورهای خودکارآمدی عمومی دانشجویان افسرده یا مضطرب با دانشجویان عادی،” پژوهشهای روان شناختی، vol. 15، no. 1 (پیاپی 29)، pp. 0–0، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/66304/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا