Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,295
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,171
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تلویزیون، مخاطب و نگرش نو

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 211

چکیده

 در این مقاله تاثیر تلویزیون بر نوگرایی با توجه به نقش مخاطبان آن مورد بررسی قرار گرفته است. در مطالعه مخاطب عواملی مانند میزان در معرض رسانه قرار گرفتن, محتوای در معرض قرار گرفتن و زمینه های گوناگون اجتماعی - فرهنگی, نقش اساسی را در اثر بخشی پیام های تلویزیونی به عهده دارند که کمتر در تحقیقات داخل کشور مورد توجه واقع شده است. مساله اصلی در این تحقیق شناخت ابعاد فعالیت مخاطب در تاثیر تلویزیون بر نگرش نو می باشد. بدین منظور لازم است رابطه بین تلویزیون با نگرش نو در جمعیت نمونه مشخص گردد و سپس به نقش و جایگاه مخاطب در این فرایند پرداخته شود. این تحقیق, به شیوه پیمایش, با حجمی برابر 1047 نمونه از خانوارهای ساکن در مناطق 22 گانه شهر تهران انجام شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که تاثیر تلویزیون با توجه به تفاوت های اجتماعی - فرهنگی در گروه های مخاطب متفاوت است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مهدی زاده، شراره. (1384). تلویزیون, مخاطب و نگرش نو. مجله جامعه شناسی ایران، 6(4)، 185-211. SID. https://sid.ir/paper/67435/fa

Vancouver: کپی

مهدی زاده شراره. تلویزیون, مخاطب و نگرش نو. مجله جامعه شناسی ایران[Internet]. 1384؛6(4):185-211. Available from: https://sid.ir/paper/67435/fa

IEEE: کپی

شراره مهدی زاده، “تلویزیون, مخاطب و نگرش نو،” مجله جامعه شناسی ایران، vol. 6، no. 4، pp. 185–211، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67435/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا