مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه و تعیین میزان هم خوانی اولویت های ارزشی دانش آموزان دبیرستانی استان لرستان، و والدین و آموزگاران آن ها

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 122

چکیده

 هدف از این پژوهش مقایسه ی اولویت های ارزشی دانش آموزان دوره ی متوسطه ی استان لرستان, و والدین و آموزگاران آن ها, و هم چنین میزان هم خوانی و توافق پاسخ گویان در اولویت بندی ارزش ها است. بدین منظور, با نمونه گیری خوشه یی چند مرحله یی, 1474 دانش آموز از دبیرستان های استان لرستان به هم راه والدین و آموزگاران آن ها گزیده شدند و به آزمون ارزش سنج منصور پاسخ دادند.یافته ها نشان داد میان نسل جدید (دانش آموزان), نسل میانه (آموزگاران), و نسل گذشته (والدین), جز در ارزش های «شاگرد خوب بودن» (P=0.229), «هم دردی با دیگران» (P=0.115), و «دفاع از منافع خود» (P=0.289), در دیگر ارزش های بررسی شده تفاوتی معنادار در سطح P≤0.01 دیده شد.میان دانش آموزان دختر و پسر, جز در ارزش های «دلیری», «خوش سیمایی», «ورزیدگی دست ها», «حرف شنوی», «دفاع از منافع خود», در دیگر ارزش های بررسی شده تفاوتی معنادار در سطح P≤0.05 دیده شد.دانش آموزان و والدین آن ها بیش ترین میزان هم خوانی را در اولویت بندی ارزش ها داشتند.هر سه گروه پاسخ گویان, «اعتقاد به خدا» را مهم ترین ارزش و اولویت نخست, و «پول داری» را کم اهمیت ترین ارزش و آخرین اولویت از ارزش های بیست گانه دانستند.پنج اولویت نخست همه ی پاسخ گویان چنین بود: «اعتقاد به خدا», «تربیت و فرهنگ», «راست گویی», «هم دلی با پدر و مادر», و «نظم و ترتیب». پنج اولویت آخر پاسخ گویان نیز چنین بود: «ورزیدگی دست ها», «خوش سیمایی», «نیرومندی», «سرزبان داشتن», «پول داری».

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

احمدوند، علی محمد، و رضایی، علی محمد. (1384). مقایسه و تعیین میزان هم خوانی اولویت های ارزشی دانش آموزان دبیرستانی استان لرستان, و والدین و آموزگاران آن ها. مطالعات روان شناختی، 1(3-2)، 97-122. SID. https://sid.ir/paper/67614/fa

Vancouver: کپی

احمدوند علی محمد، رضایی علی محمد. مقایسه و تعیین میزان هم خوانی اولویت های ارزشی دانش آموزان دبیرستانی استان لرستان, و والدین و آموزگاران آن ها. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1384؛1(3-2):97-122. Available from: https://sid.ir/paper/67614/fa

IEEE: کپی

علی محمد احمدوند، و علی محمد رضایی، “مقایسه و تعیین میزان هم خوانی اولویت های ارزشی دانش آموزان دبیرستانی استان لرستان, و والدین و آموزگاران آن ها،” مطالعات روان شناختی، vol. 1، no. 3-2، pp. 97–122، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67614/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button