مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط حل مساله اجتماعی و مولفه های آن با الگوهای شخصیتی خودشیفته و ضداجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی شهر اردبیل

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 26

چکیده

 هـدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط حل مساله اجتماعی و مولفه های آن با الگوهای شخصیتی ناکارآمد خودشیفته و ضداجتماعی در دانش آموزان پسر و دختر سوم دبیرستانی است. نمونه این پژوهش شامل 300 نوجوان است که به روش نمونه گیری تصادفی از بین دانش آموزان سوم دبیرستان شهر اردبیل در سال تحصیلی 86-85 انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس حل مساله اجتماعی و پرسشنامه چند محوری بالینی میلون استفاده شده است. نتایج نشان داد که از بین مولفه های حل مساله اجتماعی جهت گیری مساله مثبت (r=0/16)  و جهت گیری مساله منفی (12/r=0) , سبک تکانشی- بی احتیاط (30/r=0) و سبک اجتنابی (14/r=0) با الگوی شخصیتی خود شیفته همبستگی معنی داری دارند (05/(P<0 جهت گیری مساله منفی (30/r=0) سبک اجتنابی (38/r=0) , حل مساله منطقی (21/r=-0) و سبک تکانشی- بی احتیاط (40/r=0) با الگوی شخصیتی ضد اجتماعی رابطه معنی داری دارند (001/(P<0 نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که قوی ترین متغیرهای پیش بین برای الگوی شخصیتی خود شیفته در دانش آموزان به ترتیب سبک تکانشی- بی احتیاط و جهت گیری مساله مثبت بود (01/(P<0 در صورتی که قوی ترین متغیرهای پیش بین برای الگوی شخصیتی ضد اجتماعی در دانش آموزان به ترتیب سبک تکانشی- بی احتیاط, سبک اجتنابی, سبک حل مساله منطقی و جهت گیری مساله مثبت است (001/(P<0.این نتایج بیان می کند که سطوح بالای حل مساله اجتماعی نامناسب الگوهای شخصیتی ناکارآمد را افزایش می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button