مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ابعاد حرمت خود در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه های سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 80

چکیده

 در پژوهش حاضر, تاثیر نارساخوانی بر ابعاد حرمت خود در دانش آموزان مبتلا به نارساخوانی بررسی شده است. هدف از انجام این پژوهش, مقایسه میزان حرمت خود عمومی, تحصیلی, جسمانی, خانوادگی و اجتماعی دانش آموزان نارساخوان و عادی است.روش این پژوهش از نوع کاربردی است و روش انجام آن زمینه ای است. جامعه آماری پژوهش, کلیه دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه های سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران بود. به منظور انجام این پژوهش, ابتدا تعداد 40 دانش آموز نارساخوان در مقطع ابتدایی پس از اجرای آزمون های تشخیصی (آزمون هوشی و کسلر کودکان و آزمون اختلال خواندن) به شیوه نمونه گیری تصادفی خو شه ای چند مرحله ا ی به طور تصادفی انتخاب شدند. سپس 40 دانش آموز عادی از مقطع ابتدایی به منظور مقایسه با دانش آموزان نارساخوان به صورت هدفمند انتخاب شدند. سپس, از پرسشنامه پپ برای اندازه گیری میزان حرمت خود دانش آموزان نارساخوان و عادی استفاده شد. در پایان داده های به دست آمده از طریق روشهای آماری تحلیل واریانس چند گانه ( مانوا ) و تحلیل واریانس یک راهه تجزیه و تحلیل شد. بر مبنای نتایج این پژوهش, بین حرمت خود عمومی, تحصیلی, خانوادگی و اجتماعی بین دانش آموزان نارساخوان و عادی تفاوت معنا داری مشاهده شد, اما بین حرمت خود جسمانی کودکان نارساخوان و عادی تفاوت معناداری دیده نشد. به عبارت دیگر, کودکان نارساخوان در مقایسه با کودکان عادی حرمت خود عمومی, تحصیلی, خانوادگی و اجتماعی کمتری دارند. اما هر دو گروه حرمت خود جسمانی یکسانی داشتند. بنابراین, بر مبنای نتایج این پژوهش, می توان به مسوولان آموزش و پرورش پیشنهاد کرد با به کار بردن راهبردهای آموزشی موثر در جهت افزایش میزان حرمت خود کودکان نارساخوان بکوشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باعزت، فرشته، و صالح صدق پور، بهرام. (1387). مقایسه ابعاد حرمت خود در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه های سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران. مطالعات روان شناختی، 4(4)، 65-80. SID. https://sid.ir/paper/67687/fa

    Vancouver: کپی

    باعزت فرشته، صالح صدق پور بهرام. مقایسه ابعاد حرمت خود در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه های سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1387؛4(4):65-80. Available from: https://sid.ir/paper/67687/fa

    IEEE: کپی

    فرشته باعزت، و بهرام صالح صدق پور، “مقایسه ابعاد حرمت خود در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه های سوم تا پنجم ابتدایی شهر تهران،” مطالعات روان شناختی، vol. 4، no. 4، pp. 65–80، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67687/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button