Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,985
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,831
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش والدین بر مشکلات رفتاری کودکان ADHD (مطالعه تک موردی)

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 طرح پژوهشی حاضر یک مطالعه تک موردی بود, که با هدف بررسی اثربخشی آموزش والدین بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان ADHD اجرا شد.آزمودنی های این طرح, چهار مادر دارای کودک مبتلا به ADHD بوده اند. به منظور کنترل تاثیر دارو, کودکان از میان کودکان ADHD که حداقل به مدت 6 ماه تحت درمان دارویی با ریتالین قرار داشتند, مورد انتخاب قرار گرفتند. سپس همه آزمودنی ها به مدت 8 جلسه تحت آموزش اصلاح رفتار کودکان ADHD قرار گرفتند. این جلسات به صورت انفرادی و هفتگی برگزار می شد.آزمودنی ها در سه مرحله پیش از آغاز مداخله, پس از اتمام مداخله و با فاصله یک ماه از اتمام جلسات آموزش به عنوان پیگیری با استفاده از «فرم کوتاه و تجدید نظر شده مقیاس درجه بندی کانرز والدین», «مقیاس درجه بندی ADHD: نسخه منزل» مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها به کمک رسم نمودار ارایه گردید.نتایج نشان داد که آموزش والدین قادر به کاهش مشکلات رفتاری سه آزمودنی در این پژوهش بود. اما برعلایم اصلی کودکان ADHD تاثیر قابل ملاحظه ای نداشت.به طور کلی آموزش والدین در کاهش مشکلات رفتاری کودکان ADHD موثر واقع شد اما بر بیش فعالی, تکانشگری و بی توجهی این کودکان بی تاثیر بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زرگری نژاد، غزاله، و یکه یزدان دوست، رخساره. (1386). اثربخشی آموزش والدین بر مشکلات رفتاری کودکان ADHD (مطالعه تک موردی). مطالعات روان شناختی، 3(2)، 29-48. SID. https://sid.ir/paper/67705/fa

    Vancouver: کپی

    زرگری نژاد غزاله، یکه یزدان دوست رخساره. اثربخشی آموزش والدین بر مشکلات رفتاری کودکان ADHD (مطالعه تک موردی). مطالعات روان شناختی[Internet]. 1386؛3(2):29-48. Available from: https://sid.ir/paper/67705/fa

    IEEE: کپی

    غزاله زرگری نژاد، و رخساره یکه یزدان دوست، “اثربخشی آموزش والدین بر مشکلات رفتاری کودکان ADHD (مطالعه تک موردی)،” مطالعات روان شناختی، vol. 3، no. 2، pp. 29–48، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67705/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا