مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه همدلی با سبک های هویت و تعهد در دانشجویان رشته های فنی و علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 90

چکیده

 تعداد 726 نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی شهر تهران در مقطع کارشناسی رشته های علوم انسانی و فنی - مهندسی؛ در ابعاد همدلی و سبک های هویتی و تعهد بررسی شدند. برای سنجش همدلی از پرسش نامه «فهرست واکنش های بین فردی (IRI)», و برای سنجش سبک های هویت و تعهد از پرسش نامه ISI-6G (وایت, امپلر و وین, 1998) استفاده شد. نتایج همبستگی ها نشان داد که همدلی هیجانی به صورت مثبت و معنادار با سبک های هویتی هنجاری و سردرگم/ اجتنابی به صورت منفی و معنادار با تعهد, رابطه داشته است. همدلی شناختی (دیدگاه گیری) نیز, به طور مثبت و معنادار به سبک هویتی اطلاعاتی در رابطه بود. تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که مهم ترین متغیرهای پیش بین برای همدلی هیجانی به ترتیب, سبک هنجاری, تعهد, سبک سردرگم/ اجتنابی, جنس و رشته تحصیلی بوده است. مهم ترین رابطه متغیر پیش بین برای دیدگاه گیری, سبک اطلاعاتی بود. در نهایت, نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه برای پیش بینی تعهد بر اساس متغیرهای تحقیق نشان داد که مهم ترین متغیرهای پیش بین برای تعهد, سبک اطلاعاتی و سبک هنجاری, به صورت مثبت و همدلی هیجانی و سبک سردرگم/ اجتنابی, به صورت منفی, بودند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فیض آبادی، زهرا، فرزاد، ولی اله، و شهرآرای، مهرناز. (1386). بررسی رابطه همدلی با سبک های هویت و تعهد در دانشجویان رشته های فنی و علوم انسانی. مطالعات روان شناختی، 3(2)، 65-90. SID. https://sid.ir/paper/67709/fa

    Vancouver: کپی

    فیض آبادی زهرا، فرزاد ولی اله، شهرآرای مهرناز. بررسی رابطه همدلی با سبک های هویت و تعهد در دانشجویان رشته های فنی و علوم انسانی. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1386؛3(2):65-90. Available from: https://sid.ir/paper/67709/fa

    IEEE: کپی

    زهرا فیض آبادی، ولی اله فرزاد، و مهرناز شهرآرای، “بررسی رابطه همدلی با سبک های هویت و تعهد در دانشجویان رشته های فنی و علوم انسانی،” مطالعات روان شناختی، vol. 3، no. 2، pp. 65–90، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67709/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button