مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تحولی تئوری ذهن در کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و کودکان عادی 7 تا 9 ساله

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 30

چکیده

 در این پژوهش, روند تحول تئوری ذهن در کودکان عقب مانده ذهنی و عادی, و همچنین رابطه برخی متغیرهای جمعیت شناختی مانند سن, جنس, و طبقه اقتصادی - اجتماعی با تئوری ذهن بررسی شده است.برای این کار, 80 نفر دانش آموز دختر و پسر (40 نفر عقب مانده ذهنی و 40 نفر عادی) 7 تا 9 ساله از مراکز آموزشی کم توان ذهنی و مدارس کودکان عادی شهر شیراز انتخاب و بررسی شدند. برای تعیین تئوری ذهن و مولفه های آن (تئوری ذهن سطح اول, تئوری ذهن سطح دوم, و تئوری ذهن سطح سوم), آزمون تئوری ذهن گرفته شد.در تجزیه و تحلیل داده ها, روش های آمار توصیفی, تحلیل واریانس یک سویه, آزمون های تعقیبی, تحلیل واریانس دو سویه, و رگرسیون چند متغیره به کار رفت.یافته ها نشان داد که در هر دو گروه عقب مانده و عادی, روند تحول تئوری ذهن با توجه به سن صعودی است. تئوری ذهن کودکان با جنسیت ارتباط ندارد. کودکان عقب مانده ذهنی و عادی, در تئوری ذهن تفاوتی معنادار با هم دارند, ولی تعامل جنسیت و نوع آزمودنی (عقب مانده و عادی) معنادار نیست. بررسی متغیرهای جمعیت شناختی نشان داد که سن و تحصیلات پدر پیش بینی کننده مثبت و معناداری در رابطه با تئوری ذهن و مولفه های آن است و الگوی این پیش بینی در کودکان عقب مانده و عادی یکسان است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قمرانی، امیر، و البرزی، شهلا. (1384). بررسی تحولی تئوری ذهن در کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و کودکان عادی 7 تا 9 ساله. مطالعات روان شناختی، 1(5-4)، 7-30. SID. https://sid.ir/paper/67719/fa

Vancouver: کپی

قمرانی امیر، البرزی شهلا. بررسی تحولی تئوری ذهن در کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و کودکان عادی 7 تا 9 ساله. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1384؛1(5-4):7-30. Available from: https://sid.ir/paper/67719/fa

IEEE: کپی

امیر قمرانی، و شهلا البرزی، “بررسی تحولی تئوری ذهن در کودکان عقب مانده ذهنی خفیف و کودکان عادی 7 تا 9 ساله،” مطالعات روان شناختی، vol. 1، no. 5-4، pp. 7–30، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67719/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button