مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی و روایی مقیاس بهره همدلی برای دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 25

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی روایی و اعتبار مقیاس بهره همدلی بود. نمونه این پژوهش 720 دانش آموز بود که به روش نمونه گیری تصادفی از دبیرستان های شهر اردبیل در سال تحصیلی 86-85 انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از مقیاس بهره همدلی, مقیاس هوش هیجانی و مقیاس اضطراب, افسردگی و استرس استفاده شد. نتایج تحلیل عوامل بر مقیاس اصلی نشان داد که مقیاس بهره همدلی سه عامل را می سنجد: همدلی شناختی (9 آیتم), مهارتهای اجتماعی (8 آیتم) و واکنش پذیری هیجانی (9 آیتم). نتایج نشان داد که ضریب اعتبار همسانی درونی مقیاس بهره همدلی 0.88 بود. ضریب اعتبار بازآزمایی مقیاس بهره همدلی بعد از چهار هفته 0.80 بود. ضریب روایی مقیاس بهره همدلی که بر اساس ضریب همبستگی مقیاس بهره همدلی با دو مقیاس هوش هیجانی و مقیاس اضطراب, افسردگی و استرس به دست آمد, به ترتیب 0.27 و 0.32- بود. در مجموع پژوهش حاضر شواهدی را برای اعتبار و روایی مناسب مقیاس بهره همدلی ارایه می کند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالقاسمی، عباس. (1388). اعتباریابی و روایی مقیاس بهره همدلی برای دانش آموزان دبیرستانی. مطالعات روان شناختی، 5(4)، 9-25. SID. https://sid.ir/paper/67728/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالقاسمی عباس. اعتباریابی و روایی مقیاس بهره همدلی برای دانش آموزان دبیرستانی. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1388؛5(4):9-25. Available from: https://sid.ir/paper/67728/fa

    IEEE: کپی

    عباس ابوالقاسمی، “اعتباریابی و روایی مقیاس بهره همدلی برای دانش آموزان دبیرستانی،” مطالعات روان شناختی، vol. 5، no. 4، pp. 9–25، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button