Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,880
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,314
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مشکلات محاسباتی، از نوع جمع، در دانش آموزان دختر و پسر کلاس سوم ابتدایی شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 58

چکیده

 بررسی حساب (جنبه تفکر کمی) و مشکلات دانش آموزان در این درس از جنبه های مورد بحث در آموزش استثنایی و روان شناسی تربیتی می باشد. هدف از پژوهش حاضر بررسی مشکلات دانش آموزان دختر و پسر کلاس سوم ابتدایی در محاسبات ریاضی قرار گرفت شامل جمع پایه, جمع همراه با انتقال دهگان, جمع همراه با انتقال صدگان, جمع سه عدد و جمع همراه با درک مفهوم صفر بود که عملکرد دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی در دو گروه دختران و پسران مورد مقایسه قرار گرفت. نمونه مورد مطالعه, مشتمل بر 448 (200 پسر و 248 دختر) دانش آموز کلاس سوم ابتدایی شهر شیراز بود. اطلاعات از طریق یک آزمون معلم ساخته که 167 سوال داشت, در سه مرحله اجرا شد و جمع آوری گردید. ضریب تنصیف آزمون 0.81 و آلفای کرونباخ 0.86 محاسبه شد و روایی محتوایی و همگرایی آزمون نیز احراز گردید. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحلیل واریانس چند متغیری, تی وابسته و اندازه گیری مکرر تک ضربه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج, نشان داد که دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی بیشترین مشکل را در انجام عمل جمع همراه با انتقال صدگان, و کمترین مشکل را در جمع های همراه با درک مفهوم صفر داشتند. همچنین در همه انواع جمع میزان اشتباهات پسران بیشتر از دختران بود. دانش آموزان در انجام جمع به شیوه افقی, نسبت به شیوه عمودی, اشتباهات بیشتری داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    البرزی، شهلا، و خوشبخت، فریبا. (1386). بررسی مشکلات محاسباتی, از نوع جمع, در دانش آموزان دختر و پسر کلاس سوم ابتدایی شهر شیراز. مطالعات روان شناختی، 3(1)، 41-58. SID. https://sid.ir/paper/67740/fa

    Vancouver: کپی

    البرزی شهلا، خوشبخت فریبا. بررسی مشکلات محاسباتی, از نوع جمع, در دانش آموزان دختر و پسر کلاس سوم ابتدایی شهر شیراز. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1386؛3(1):41-58. Available from: https://sid.ir/paper/67740/fa

    IEEE: کپی

    شهلا البرزی، و فریبا خوشبخت، “بررسی مشکلات محاسباتی, از نوع جمع, در دانش آموزان دختر و پسر کلاس سوم ابتدایی شهر شیراز،” مطالعات روان شناختی، vol. 3، no. 1، pp. 41–58، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67740/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا