مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,759
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

 بازاریابی به عنوان علمی عملیاتی و پویا, در حال سازگاری و همگامی با تحولات شکل گرفته از مجرای انقلاب انفورماتیک است. محور اساسی این انقلاب, ظهور رسانه جدید (اینترنت) است. تاثیر مولفه های وجودی اینترنت در حوزه بازاریابی بر نیاز به باز تعریف عوامل کلیدی آن حوزه تاکید و تایید می کند. ایجاد مفهوم نوینی از بازاریابی با عنوان «بازاریابی اینترنتی» تحت لوای فلسفه بازاریابی رابطه ای که محور خود را تامین نیازهای مشتریان به صورت انفرادی, ایجاد ارزش برای مشتری و توسعه شبکه ارتباطات و تعاملات بین شرکتها و افراد قرار داده, ناشی از همین دیدگاه است.این مقاله در صدد شناسایی تغییرات آمیخته بازاریابی است تا از این رهگذر بتوان از مزایای رقابتی دنیای الکترونیک بهره برد. با این توجه, مولفین با در نظر قرار دادن دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتری, به طراحی مدل مفهومی آمیخته بازاریابی اینترنتی پرداختند. در این مدل, 6 مولفه جمع آوری اطلاعات, محصول, قیمت, ارتباطات, توزیع و علامت تجاری شرکت به عنوان مولفه های آمیخته بازاریابی اینترنتی شناسایی گردید. این مولفه ها در اثر تقاطع دو بعد چرخه عمر محصول و بلوغ مشتری, ترکیبهای متفاوتی از آمیخته را ارائه کرد. با آزمون مدل, 10 ترکیب برای 12 حالت متفاوت برای یک کالا در مراحل مختلف چرخه عمر محصول و ویژگیهای متمایز مشتری به تایید رسید. این ترکیبها, همان ابزار رقابتی جدید است که با تغییر در یکی از دو عامل تغییر در چرخه عمر محصول یا سطح بلوغ مشتری, باز تعریف خواهد شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری کنی، مصباح الهدی، و آذر، عادل. (1384). رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی. مدرس علوم انسانی، 9(2 (پیاپی 39) ویژه نامه مدیریت)، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/6777/fa

    Vancouver: کپی

    باقری کنی مصباح الهدی، آذر عادل. رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی. مدرس علوم انسانی[Internet]. 1384؛9(2 (پیاپی 39) ویژه نامه مدیریت):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/6777/fa

    IEEE: کپی

    مصباح الهدی باقری کنی، و عادل آذر، “رویکردی جدید به آمیخته بازاریابی اینترنتی،” مدرس علوم انسانی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 39) ویژه نامه مدیریت، pp. 1–28، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/6777/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button