مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش ایمن سازی روانی بر ناگویی هیجانی، خودتعیین گری و جهت گیری زندگی نوجوانان با آسیب شنوایی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 24

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور ارزیابی اثربخشی آموزش ایمن سازی روانی بر ناگویی هیجانی, خودتعیین گری و جهت گیری زندگی نوجوانان با آسیب شنوایی انجام شد. این پژوهش, یک مطالعه ی نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل بود. در این پژوهش 28 نوجوان پسر با آسیب شنوایی شرکت داشتند که به روش نمونه گیری در دسترس از مدارس متوسطه ی شهرستان های تهران انتخاب شده بودند. شرکت کنندگان به دو گروه 14 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایش, برنامه ی ایمن سازی روانی را در 10 جلسه 50 دقیقه ای دریافت کردند, در حالی که گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفتند. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش مقیاس ناگویی هیجانی تورنتو, پرسشنامه ی نیازهای بنیادی روان شناختی دسی و ریان و آزمون جهت گیری زندگی شییر و کارور بود. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آموزش ایمن سازی روانی اثر معناداری بر ناگویی هیجانی, خودتعیین گری و جهت گیری زندگی نوجوانان با آسیب شنوایی داشت. بنابراین, آموزش ایمن سازی روانی می تواند ناگویی هیجانی نوجوانان با آسیب شنوایی را کاهش دهد و خودتعیین گری و جهت گیری زندگی را در آن ها بهبود بخشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عاشوری، محمد، و قاسم زاده، سوگند. (1397). اثربخشی آموزش ایمن سازی روانی بر ناگویی هیجانی, خودتعیین گری و جهت گیری زندگی نوجوانان با آسیب شنوایی. مطالعات روان شناختی، 14(2 )، 7-24. SID. https://sid.ir/paper/67787/fa

    Vancouver: کپی

    عاشوری محمد، قاسم زاده سوگند. اثربخشی آموزش ایمن سازی روانی بر ناگویی هیجانی, خودتعیین گری و جهت گیری زندگی نوجوانان با آسیب شنوایی. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1397؛14(2 ):7-24. Available from: https://sid.ir/paper/67787/fa

    IEEE: کپی

    محمد عاشوری، و سوگند قاسم زاده، “اثربخشی آموزش ایمن سازی روانی بر ناگویی هیجانی, خودتعیین گری و جهت گیری زندگی نوجوانان با آسیب شنوایی،” مطالعات روان شناختی، vol. 14، no. 2 ، pp. 7–24، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67787/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button