مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباریابی ‎و تعیین ‎ساختار عاملی ‎فرم ‎فارسی مقیاس نگرش‎ سنج کامپیوتر "CAS" و رابطه نگرش کامپیوتری با ویژگیهای فردی دانشجویان دانشگاههای تهران

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 126

کلیدواژه

اعتباریابی و ویژگیهای فردی (جنسیتQ4
دانشگاه محل تحصیل)Q4

چکیده

 هدف اصلی از پژوهش حاضر ارایه یک مقیاس اندازه‎ گیری نگرش نسبت به کامپیوتر و هدف دیگر بررسی رابطه بین نگرش نسبت به کامپیوتر و جنسیت و دانشگاه محل تحصیل دانشجویان است. در این خصوص, از بین جامعه آماری که کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاههای آزاد و دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 83-82 بودند, تعداد 577 نفر (297پسر و 280 دختر) به روش نمونه‎ گیری تصادفی چند مرحله‎ ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش ترجمه (فرم) فارسی مقیاس نگرش سنج کامپیوتر CAS بود. ضرایب پایایی آلفا برای سه خرده مقیاس اضطراب, اطمینان و علاقه‎ مندی به کامپیوتر به ترتیب 83/0, 79/0 و 85/0 و برای نمره کل مقیاس 93/0 محاسبه شد. در تحلیل ساختار عاملی مقیاس اضطراب و تشویش دانشجویان در کار با کامپیوتر نمود پیدا کرد. بر اساس دو هدف اختصاصی پژوهش فرضیه هایی مبنی بر اینکه بین نگرش نسبت به کامپیوتر و جنسیت و همچنین, بین نگرش نسبت به کامپیوتر و دانشگاه محل تحصیل دانشجویان تفاوت وجود دارد, صورت بندی شدند. در تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t و تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی شفه استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین جنسیت و نگرش نسبت به کامپیوتر رابطه معناداری وجود دارد (05/0>P و 25/2=t) و نگرش دختران نسبت به پسران بهتر است. همچنین, بین دانشگاه محل تحصیل و نگرش نسبت به کامپیوتر نیز تفاوت معناداری به دست آمد (01/0>P و 60/5=F).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علی آبادی، خدیجه، و مشتاقی لارگانی، سعید. (1385). اعتباریابی ‎و تعیین ‎ساختار عاملی ‎فرم ‎فارسی مقیاس نگرش‎ سنج کامپیوتر "CAS" و رابطه نگرش کامپیوتری با ویژگیهای فردی دانشجویان دانشگاههای تهران. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 12(2 (40))، 111-126. SID. https://sid.ir/paper/67858/fa

Vancouver: کپی

علی آبادی خدیجه، مشتاقی لارگانی سعید. اعتباریابی ‎و تعیین ‎ساختار عاملی ‎فرم ‎فارسی مقیاس نگرش‎ سنج کامپیوتر "CAS" و رابطه نگرش کامپیوتری با ویژگیهای فردی دانشجویان دانشگاههای تهران. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1385؛12(2 (40)):111-126. Available from: https://sid.ir/paper/67858/fa

IEEE: کپی

خدیجه علی آبادی، و سعید مشتاقی لارگانی، “اعتباریابی ‎و تعیین ‎ساختار عاملی ‎فرم ‎فارسی مقیاس نگرش‎ سنج کامپیوتر "CAS" و رابطه نگرش کامپیوتری با ویژگیهای فردی دانشجویان دانشگاههای تهران،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 12، no. 2 (40)، pp. 111–126، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67858/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button