مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,054
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,035
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه مهارت های سه‎ گانه مدیران گروه های آموزشی با کیفیت آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 78

کلیدواژه

مهارتهای سه گانه مدیریت (فنیQ4
روابط انسانی و ادراکی)Q4

چکیده

 مدیران گروه های آموزشی به عنوان یکی از ارکان مدیریت در نظام آموزش عالی کمتر مورد ارزشیابی قرار گرفته اند, از این رو, در پژوهش حاضر ارتباط بین مهارتهای سه گانه (فنی, روابط انسانی و ادراکی) مدیران گروه های آموزشی دانشگاه تربیت معلم تهران در قالب 18 مهارت ویژه با کیفیت آموزشی گروه مربوط با توجه به شاخص های 14 گانه آموزش عالی بررسی شده است. 172 نفر از 306 عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم تهران که در نیمه اول سال تحصیلی 85-84 در این دانشگاه تدریس می کردند, با به کارگیری روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات از طریق دو پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شد. پس از تجزیه و تحلیل داده های پژوهش و محاسبه همبستگی, وجود ارتباط معنی دار در سطح 0.05 بین مهارت فنی و ادراکی مدیران گروه های آموزشی با کیفیت آموزشی تایید شد, ولی ارتباط معنی داری مبنی بر وجود همبستگی بین مهارت روابط انسانی با کیفیت آموزشی در این پژوهش مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نوه ابراهیم، عبدالرحیم، و کریمی، وجیهه. (1385). بررسی رابطه مهارت های سه‎ گانه مدیران گروه های آموزشی با کیفیت آموزشی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 12(1 (39))، 61-78. SID. https://sid.ir/paper/67910/fa

Vancouver: کپی

نوه ابراهیم عبدالرحیم، کریمی وجیهه. بررسی رابطه مهارت های سه‎ گانه مدیران گروه های آموزشی با کیفیت آموزشی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1385؛12(1 (39)):61-78. Available from: https://sid.ir/paper/67910/fa

IEEE: کپی

عبدالرحیم نوه ابراهیم، و وجیهه کریمی، “بررسی رابطه مهارت های سه‎ گانه مدیران گروه های آموزشی با کیفیت آموزشی ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 12، no. 1 (39)، pp. 61–78، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67910/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button