مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,030
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و روحیه علمی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 103

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و روحیه علمی دانشجویان دانشگاه کاشان در سال تحصیلی 1388-1387 بود. در این پژوهش هفت مولفه به عنوان مولفه های برنامه درسی پنهان در آموزش عالی در نظر گرفته شده است که شامل ساختار فیزیکی و معماری دانشگاه, ارتباط متقابل میان اعضای هیات علمی و دانشجویان, قوانین و مقررات, روشهای تدریس, محتوا, شیوه های ارزشیابی و جو اجتماعی است. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان زن و مرد دانشکده های علوم انسانی, علوم پایه و مهندسی دانشگاه کاشان بود و تعداد 250 نفر (101 زن و 149 مرد) با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته شامل 35 گویه با مقیاس پنج گانه لیکرت است. ضریب پایایی آلفای کرونباخ مقیاس 0.82 محاسبه شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل واریانس یک طرفه, t مستقل و آزمون توکی استفاده شد. نتایج نشان داد که بین تمام مولفه های برنامه درسی پنهان با روحیه علمی دانشجویان رابطه وجود دارد. بین دانشجویان زن و مرد نیز فقط در یکی از مولفه ها (ارتباط متقابل میان اعضای هیات علمی و دانشجویان) تفاوت معناداری وجود دارد (p<0.05 و t= -2.75).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، محمد، مهدی زاده، مریم، ماشاالهی نژاد، زهرا، و علی زاده، مرضیه. (1390). بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و روحیه علمی دانشجویان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 17(4 (62))، 81-103. SID. https://sid.ir/paper/67925/fa

    Vancouver: کپی

    امینی محمد، مهدی زاده مریم، ماشاالهی نژاد زهرا، علی زاده مرضیه. بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و روحیه علمی دانشجویان. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1390؛17(4 (62)):81-103. Available from: https://sid.ir/paper/67925/fa

    IEEE: کپی

    محمد امینی، مریم مهدی زاده، زهرا ماشاالهی نژاد، و مرضیه علی زاده، “بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و روحیه علمی دانشجویان،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 17، no. 4 (62)، pp. 81–103، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67925/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button