مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

791
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش اعضای هیات علمی در باره رابطه بین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خویش

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 هر چند بررسی ارتباط میان آموزش و پژوهش توسط مدرسان دانشگاه و نیز اعضای هیات علمی دانشگاه به طور خاص موضوعی پرجاذبه و بحث انگیز است که تحقیقات متعددی را به دنبال داشته است, اما همان گونه که بیان می شود, تاکنون به عنوان معمایی حل نشدنی باقی مانده است. پژوهش حاضر نیز به منظور بررسی نگرش اعضای هیات علمی در باره رابطه بین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی آنان در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد. نمونه مورد بررسی 100 نفر از اعضای هیات علمی در سه گروه علوم انسانی, علوم پایه و فنی- مهندسی در دانشگاه فردوسی مشهد بودند که به شیوه سهمیه ای غیر احتمالاتی انتخاب شدند. نمونه مورد نظر به دو پرسشنامه محقق ساخته مربوط به وضعیت پژوهش و وضعیت تدریس خود در دانشگاه فردوسی مشهد پاسخ دادند. در این پژوهش از تحقیق توصیفی استفاده شد. مشخصات جمعیت شناختی اعضای هیات علمی به عنوان متغیرهای کنترل کننده در نظر گرفته شدند. تحلیل نتایج به دست آمده, با استفاده از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیر پیش بین (وضعیت پژوهش) 58.4 درصد از واریانس متغیر ملاک (وضعیت تدریس) را در این پژوهش پیش بینی می کند. همچنین, متغیرهای جمعیت شناختی اعضای هیات علمی مشتمل بر جنسیت, رشته تحصیلی, مرتبه علمی, سابقه تدریس, متوسط ساعات پژوهش در هفته, متوسط ساعات تدریس در هفته و تعداد مقالات و طرحها که به عنوان متغیرهای کنترل کننده در نظر گرفته شده بودند, 32.8 درصد از واریانس متغیر کیفیت تدریس را پیش بینی کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری ثانی، حسین، و کرامتی، انسی. (1391). بررسی نگرش اعضای هیات علمی در باره رابطه بین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خویش. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 18(2 (64))، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/67976/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری ثانی حسین، کرامتی انسی. بررسی نگرش اعضای هیات علمی در باره رابطه بین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خویش. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1391؛18(2 (64)):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/67976/fa

    IEEE: کپی

    حسین جعفری ثانی، و انسی کرامتی، “بررسی نگرش اعضای هیات علمی در باره رابطه بین فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خویش،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 18، no. 2 (64)، pp. 1–17، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67976/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button