مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

925
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی چارچوبی برای عوامل موثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی و سنجش آن

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 80

چکیده

 به منظور گسترش استفاده از رسانه های نوین در آموزش عالی و بهره مندی از مزایای آن, بررسی عوامل موثر بر گرایش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی ضروری است. در این مقاله با بررسی پژوهش های پیشین و نظرخواهی از خبرگان, چارچوبی برای عوامل موثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی شناسایی و طراحی شده است. بر اساس این چارچوب چهار بعد اصلی شامل عوامل فردی, محیطی, رسانه و محتواست. در این پژوهش متغیرهای موجود در چارچوب در دانشگاه های دارای آموزش الکترونیکی در شهر تهران سنجش شده است. برای این منظور پرسشنامه ای طراحی و میان دانشجویان دانشگاه های امیرکبیر, تربیت مدرس, خواجه نصیرالدین طوسی و شهید بهشتی, که دوره های آموزش الکترونیکی را اجرا می کنند, توزیع شده است. پس از جمع آوری و تحلیل داده ها, نتایج نشان داد که عوامل فردی در بهترین شرایط و عوامل رسانه در پایین ترین وضعیت قرار دارند. در پایان, بر اساس نتایج, پیشنهادهایی در باره وضعیت آموزش الکترونیکی دانشگاه های مورد بررسی بیان شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، شعبان، کنعانی، فاطمه، و شایان، علی. (1390). طراحی چارچوبی برای عوامل موثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی و سنجش آن. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 17(2 (60))، 59-80. SID. https://sid.ir/paper/68019/fa

    Vancouver: کپی

    الهی شعبان، کنعانی فاطمه، شایان علی. طراحی چارچوبی برای عوامل موثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی و سنجش آن. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1390؛17(2 (60)):59-80. Available from: https://sid.ir/paper/68019/fa

    IEEE: کپی

    شعبان الهی، فاطمه کنعانی، و علی شایان، “طراحی چارچوبی برای عوامل موثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی و سنجش آن،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 17، no. 2 (60)، pp. 59–80، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68019/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button