مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,941
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کیفیت پایان نامه های دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 113

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارزیابی کیفیت و شناسایی نقاط ضعف و قوت بخش های مختلف پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران بود. روش پژوهش از نوع ارزشیابی و جامعه آماری شامل تمام پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی دانشگاه های دولتی شهر تهران در دوره زمانی 1395-1392 بود که از میان آنها به طور تصادفی سه دانشگاه الزهرا, تهران و علامه طباطبایی انتخاب شدند. همچنین 90 پایان نامه به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش چک لیست پژوهشگر ساخته و شامل 6 مولفه, 30 شاخص و 83 نشانگر بود و روایی محتوایی لاوشی آن 92/0 و پایایی آن با فرمول پایایی بین کدگذاران(ICR) برابر80/0 به دست آمد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که وضعیت 3/63 درصد از شاخص های پایان نامه های بررسی شده نامطلوب, 7/16 درصد کاملا مطلوب, 10 درصد مطلوب, 7/6 درصد نسبتا مطلوب و 3/3 درصد کاملا نامطلوب است. همچنین در میان6 مولفه, وضعیت مولفه کلیات پژوهش نامطلوب, بحث و نتیجه گیری نامطلوب, بنیان نظری و پیشینه پژوهش مطلوب, روش های پژوهش مطلوب, مسائل بنیادی مطلوب و تحلیل یافته ها کاملا مطلوب است. به منظور زمینه سازی برای بهبود کیفیت پایان نامه ها, پیشنهادهایی متناسب با ساختار و امکانات آموزشی فعلی ارائه شده است

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخوی تفتی، مهناز، طاهری قلعه تکی، فرخنده، و محسن پور، مریم. (1398). ارزشیابی کیفیت پایان نامه های دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 25(2 )، 87-113. SID. https://sid.ir/paper/68061/fa

    Vancouver: کپی

    اخوی تفتی مهناز، طاهری قلعه تکی فرخنده، محسن پور مریم. ارزشیابی کیفیت پایان نامه های دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1398؛25(2 ):87-113. Available from: https://sid.ir/paper/68061/fa

    IEEE: کپی

    مهناز اخوی تفتی، فرخنده طاهری قلعه تکی، و مریم محسن پور، “ارزشیابی کیفیت پایان نامه های دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته روانشناسی تربیتی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 25، no. 2 ، pp. 87–113، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68061/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button