مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

985
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تقدم و تاخر تمرین ذهنی بر یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی با تاکید بر تصویرسازی درونی و بیرونی

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 151

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش بررسی اثر تقدم و تاخر تمرین ذهنی بر یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی با تاکید بر تصویرسازی درونی و بیرونی بوده است.روش پژوهش از نوع نیمه تجربی است. به منظور تحقق اهداف پژوهش, 36 نفر از دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی شهر تهران که هیچ گونه سابقه آموزشی در زمینه مهارت ملاک (پرتاب آزاد بسکتبال) نداشتند, در چند مرحله به صورت تصادفی انتخاب و بر اساس نمره های پیش آزمون و ارزیابی توانایی تصویرسازی ذهنی در چهار گروه هشت نفری همگن سازماندهی شدند و پس از توجیه کلی در مورد چگونگی انجام تمرین های مربوط به هر گروه در زمینه مهارت ملاک, تمرین های خود را به مدت هشت هفته, در هر هفته سه جلسه و در هر جلسه با 30 تکرار انجام دادند. جمع آوری اطلاعات لازم در مورد چگونگی وضعیت (پیش آزمون) و پیشرفت (اکتساب, یادداری و انتقال) آزمودنی ها در مهارت ملاک, با استفاده از آزمون پرتاب آزاد بسکتبال از نقطه پنالتی صورت گرفت که شیوه نمره گذاری آن مشابه آزمون شوت در جای بسکتبال ایفرد بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری کلموکروف- اسمیرنوف t, همبسته, تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد.بررسی ها نشان داد که تمام شیوه های تمرینی مورد استفاده تاثیر معنی داری بر یادگیری مهارت داشت که در این بین, تقدم تصویرسازی درونی بهترین شیوه تمرینی شناخته شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمایت طلب، رسول، شیخ، محمود، موحدی، احمدرضا، و اسد، محمدرضا. (1386). تاثیر تقدم و تاخر تمرین ذهنی بر یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی با تاکید بر تصویرسازی درونی و بیرونی. پژوهش در علوم ورزشی، 5(14)، 139-151. SID. https://sid.ir/paper/68233/fa

    Vancouver: کپی

    حمایت طلب رسول، شیخ محمود، موحدی احمدرضا، اسد محمدرضا. تاثیر تقدم و تاخر تمرین ذهنی بر یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی با تاکید بر تصویرسازی درونی و بیرونی. پژوهش در علوم ورزشی[Internet]. 1386؛5(14):139-151. Available from: https://sid.ir/paper/68233/fa

    IEEE: کپی

    رسول حمایت طلب، محمود شیخ، احمدرضا موحدی، و محمدرضا اسد، “تاثیر تقدم و تاخر تمرین ذهنی بر یادگیری یک مهارت ادراکی- حرکتی با تاکید بر تصویرسازی درونی و بیرونی،” پژوهش در علوم ورزشی، vol. 5، no. 14، pp. 139–151، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button