مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش معنوی کتابداران و کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رویکرد اخلاق حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 80

چکیده

 زمینه و هدف: ارتقای هوش معنوی و پای بندی به اصول اخلاقی, موجب خدمت رسانی با کیفیت بهتر, کارایی و اثربخشی بالاتر می گردد. پژوهش حاضر با بررسی رابطه هوش معنوی کتابداران وکیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رویکرد اخلاق حرفه ای انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش توصیفی-همبستگی و با هدف کاربردی بود. جامعه آماری, 180 نفر از کتابداران شاغل در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسش نامه کینگ و رداد استفاده شد. تحلیل اطلاعات با روش های استنباطی و آزمون کولموگروف-اسمیرنوف انجام شد. اطلاعات به دست آمده توسط نرم افزار spss نسخه 22 تجزیه و تحلیل شد. ملاحظات اخلاقی: در این پژوهش, تمامی اصول اخلاق در پژوهش رعایت شده است. یافته ها: نتایج نشان داد که بین ابعاد هوش معنوی (تفکر وجودی انتقادی, تولید معنای شخصی, آگاهی متعالی, بسط حالت هوشیاری) با کیفیت خدمات در کتابخانه های مورد مطالعه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجه گیری: نتیجه پژوهش نشان داد که بین هوش معنوی کتابداران و ارائه کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رویکرد اخلاق حرفه ای رابطه وجود دارد, بنابراین می توان با آموزش استفاده از هوش معنوی, کیفیت خدمات در کتابخانه های مورد مطالعه را افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    زکیانی، شعله، و غفاری، سعید. (1398). رابطه هوش معنوی کتابداران و کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رویکرد اخلاق حرفه ای. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 22(3 (پیاپی 139) )، 69-80. SID. https://sid.ir/paper/68872/fa

    Vancouver: کپی

    زکیانی شعله، غفاری سعید. رابطه هوش معنوی کتابداران و کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رویکرد اخلاق حرفه ای. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1398؛22(3 (پیاپی 139) ):69-80. Available from: https://sid.ir/paper/68872/fa

    IEEE: کپی

    شعله زکیانی، و سعید غفاری، “رابطه هوش معنوی کتابداران و کیفیت خدمات در کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رویکرد اخلاق حرفه ای،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 22، no. 3 (پیاپی 139) ، pp. 69–80، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button